Dressyrpass

Igår blev det ett riktigt dressyrpass på banan, Isa kändes väldigt mjuk och fin. Mycket av vikten låg vid övergångar och igångsättningar för att få henne kvick och lyhörd. Man kände redan i skritten att hon va mjuk och arbetsvillig, hon sög på bettet och hade en härlig framåtbjudning (jag red henne återigen på rullbettet). Vi jobbade på banan i ungefär 40 min sen skrittade vi ut en liten sväng också, nu får vi hoppas att Jennifer tycker hon är fin och genomarbetad till tävlingen imorgon.
Idag ska vi bara ta en lugn tur ut i skogen, kolla av så att gas och broms fungerar. Dockan ska få ett körpass på banan idag tänkte jag. Jag ska fodra hästarna ikväll så de blir nog några timmar i stallet, måste ju fixa allt inför tävlingen imorgon också.
Det blir tidigt imorgon, först ska jag ut till Jennifer och hämta henne och Nadja, sen blir de vidare till Bråtåkra för att hämta Isa och sen bege sig iväg mot Bankeryd. Isa Hoppar bara första klassen en lätt B, jag och Jennifer är ju själva imon så vi har faktsikt "hyrt" två boxar så kan hästarna vara där slipper en gå med dem osv då vet man att de har de bra iaf, Nadja går sedan de två sista klasserna.

Igår fixade jag även försäkringarna till "hästarna", vi hade bestämt oss för att göra en höjning på Isa, känns som hon har så mycket resultat osv så en höjning var på tiden. Jag har faktiskt inte höjt henne sen jag köpte henne. Har även försäkrat Dockans foster nu, ifall något skulle gå galet så är det skönt att ha en försäkring. Nu gick det att försäkra foster även om inte stoet var försäkrat i Agria, jätte skönt. Vissa säger att Agria är dyra osv men jag är jätte nöjd med dem och har alltid fått bra hjälp där så jag håller fast vi dem. Nu är fostret försäkrat fram tills att det är en månad gammal, även det skönt ifall det skulle tillstöta någonting i början av livet.



Nu känns det i alla fall som "gammla" Isa börjar komma tillbaka en aning i mun och kropp. Härligt! Då blir vi farliga nästa säsong på körbanorna. Bilden är i från 2008 när vi för första gången körde regionalt, vilket slutade med en 3e plats i dressyr, vinst i presicion, 2a i maraton och en total andra plats. Undra om man någonsin kommer uplleva ett sånt år som vi hade då? Isa var placerad i alla starter vi gjorde! Men siktar man mot stjärnorna så kanske man i alla fall kommer till trädtopparna.
Håll en tumme eller två för oss imorgon!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0