Vardag

Hos oss händer inte jätte mycket just nu, Isa vilar! Är i stallet varje dag i alla fall men det händer inte jätte mycket, pysslar, borstar och fixar lite! Allt är i alla fall uppackat, putsat och tvättat sedan SM, alltid skönt att ha ordning på allt sedan när hon ska igång igen. I onsdags va vi så ordentliga så vi tvättade av vagnen efter SM äventyret, det var rejält blött på banan när vi körde presicion så den behövde sig en avputsning igen. Andreas och hans bror var med och hjälpte till så det gick fort, jag hade också hand om Dockan och Daimond den dagen, Dockan fick ett tömkörningspass på banan också. Det är verkligen skönt att man har någon man kan hjälpas åt tillsammans med när man åker bort osv, jag hjälper dem och de hjälper mig när vi är borta.

Idag har jag varit med en av mina bästa vänner på storhästtävling i Eksjö, hon hade 4 hästar med sig så jag hjälpte till, hålla hästar och höja hinder osv, kul att komma ut på tävling och titta lite. Dockan fick också komma ut en sväng med vagnen idag, det blev en skogstur med mycket jobb i uppförsbacke! Hon va pigg och glad hon älskar verkligen att bli körd, alltid toppade öron och en häst full av liv när vi ger oss iväg. Lägger in lite bilder från invigningen av NF-SM, lovade ju att ni skulle få se lite bilder.

       

Tyvärr är det lite dålig kvalite´på bilderna då ljuset var lite dåligt i ridhuset, men ni får ju se Dockan jobba, hoppas att jag får lite bilder från när de ställde ut henne också, så jag kan visa henne i helbild.

Inatt åker jag och Andreas på en välförtjänt semester närmare bestämt Naxos, Grekland. Ska bli väldigt skönt att komma bort lite och ta det lugnt utan några som helst krav.
Isa får semestra vidare här hemma, min extra familj Fam F tar hand om henne och Nellie börjar rida henne framåt onsdag. Då har hon fått vila i en och en halv vecka vilket jag tror blir lagom för att komma igång med lite ny energi till höstsäsongen.
Tyvärr har vi ju dock kommit fram till att det blir svårt att tävla fälttävlan den 22 augusti som vi hade tänkt, så tyvärr får vi nog skjuta det på framtiden. Känns inte rätt att starta terräng med en häst som har vilat i en och en halv vecka och sedan "bara" varit igång i en och en halv vecka.
Istället åker vi till Aneby och hoppar lokal ponnyhoppning den 22 augusti, det krävs inte lika mycket av henne att gå två lokala klasser. Skönt för Isa att gå lite lägre efter kraschen de hade på gräsbanan på midsommar tävlingarna i Vetlanda.

Nu får ni vänta lite på nästa inlägg men hör av mig när vi är hemma, solbrända och utvilade.

Kram 
Mikaela <3 


Kommentarer
Postat av: emilia

hörru, du har ju inte anmält till boxholm!

2010-08-11 @ 14:17:00
URL: http://eemilian.blogg.se/
Postat av: evelina gustavsson

Hej!

Jag har ju bilder ifrån invigningen! :D

2010-08-11 @ 15:56:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0