God fortsättning

Många tycker att julen är förbi, idag är det ju annandagen, men för mig käns det som den bara har börjat. I våran släkt blir det mycket sammankomster nu hela januari framöver så vi har mycket att se framemot och detta tillhör även julen för mig. Dessutom har jag lyxen detta året att vara ledig nu ända fram till den 3 januari det ska bli så skönt!
Än så länge har jag faktiskt lyckats hålla veckan rätt så öppen vilket var själva planen med veckan, att jag skulle kunna göra och hinna med mig själv lite efter intensiva månader på jobbet. Jag har "bara" några hästar som ska klippas annars faktiskt inget särskilt planerat alls.

Imorgon ska jag försöka få med mig någon och hämta släden hos morfar, det ska bli mycket spännande, fick även låna bjällerkransen av honom så sen ska vi ut och köra.
I torsdags var jag och Etna ute på en mycket trevlig tur i snön, det var en trött, lite lagom svett och mycket nöjd häst som fick mumsa hö och musli inne en stund innan hon fick gå ut i hagen och göra Shakira sällskap igen. Turen innehöll mycket snöpulsning och även lite älgsafari, att vi sedn hade fin fint sällskap i form av Macken och Belle gjorde inte saken sämre!!!
Idag ska vi också ge oss ut i snön tänkte jag, idag blir det dock lite mer dressyrinriktat på plogade vägar och utan sällskap. Solen strålar från en blå himmel och termometern är inte så farligt långt ner på den blåa skalan, härligt!

Jag måste skryta lite med mitt "inkörningsekipage" Emelie och Lukas, får uppdateringar på facebook och i mailen att Lukas sköter sig fin fint, jag tror även att Emelie gör det men hon är mer frikostig med berömmet till hästen än sig själv.


Här är de ute och drar på däcket, jag tror dock att det är "husse" som hålle ri tömmarna på detta foto, det känns riktigt kul att kunna hjälpa ett sånt här ekipage som är så seriösa och duktiga! Ännu roligare är det när den filosofin och träningslärna man själv är inne på fungerar för andra.

Nä nu ska jag dra på mig långkalsongerna och bege mig till stallet. På vägen hem ska jag nog köpa en bra tidning för att sedan kura ihop mig under min värmefilt som jag fick av Andreas i julklapp.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Emelie

Oj vilka vänliga ord :D Det har dock aldrig gått utan din hjälp :)

Det är helt riktigt husse som får njuta av Lukas på bilden. Det är kul att dom kommer så bra överens :)

2010-12-27 @ 13:09:42
URL: http://www.solhem.biz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0