Nytt år

Imorgon är det redan nyårsafton, tiden går verkligen fort! Jag har haft semester i en vecka nu vilket har varit jätte skönt, men tiden går alldeles för fort när man är ledig, hade lätt kunnat haft några veckor till. Men nu får vi blicka framåt mot nästa år och nya utmaningar, häst året 2011 känns rätt ovisst, allting beroende på hur Isa känns. Jag längtar så klart jätte mycket tills i Maj då det förhoppningsvis kommer en ny frisk och pigg lite fölunge till världen, ska bli så spännande. Dockan är verkligen tjock, redan, medans Etna inte ser så tjock ut. Skillnaden mellan dem är väl att man är van att se Dockan "slimmad" och i konition medan Etna hade lite för många kilo på kroppen när hon kom till mig, så båda två är säkert helt normala!

Sen jag uppdaterade bloggen sist har Etna och jag hunnit med tre turer i skogen, i tisdags va vi återigen ute med Belle och Macken och nu kan vi prata om älgsafari på riktigt. När vi skrittade i skogen sprang en älg över vägen inte långt ifrån oss, kära Etna toppar öron och länger steget, och värkar säga, "-Hallå, kompis vänta på mig, vad är du för en underlig krabat?!?" Hästar brukar ju vara rädda för älgar, sedan stod älgen tio meter in i skogen och bara tittade på oss, en bit längre fram såg vi även rådjur.
Vi va ute i över en timme, hästarna va pigga och glada trots den djupa snön, det blev skritt hela rundan men ändå va hästarna nästan lite svettiga när vi kom hem.
Idag blir det vilodag men imorgon får vi nog bruka lite "allvar" och träna i ridhuset. 
Etna efter ridtur dan före dopparedagen,      Så här kallt kan de va när man varit på
på med mysigt täcke och äta hö och             "älgsafari" i småland!
musli i boxen.

Gott nytt år!
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josephine -

hahaha jooo ;) och plats tar dem ...

2011-01-15 @ 16:50:43
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0