Vinter väder

Nu kan vi verkligen säga att vi har vinter i vårt avlånga land! Tror det är snö i hela Sverige det verkar så när pratar med folk i olika landsändar, igår hade vi nästan -20 grader ute så det lockade inte med en ridtur. Jag och Fanny hade annars planerat för att ta ut hästarna i skogen, jag tror att vi gör ett nytt försök imorgon istället. Jag ska försöka sluta lite tidigare från jobbet så vi kan komma ut medan det fortfarande är ljust. Fanny håller igång Dockan ungefär varannan dag med ridning, körningen har vi lagt på hyllan för ett tag både för Dockan och fölungens bästa! Hon blir så het och tokig när man kör och hon inte får jobba ordentligt så det känns som det är mer risker med att försöka köra än vad det gör nytta. Jag ska däremot försöka tömköra henne lite nu när ridhus underlaget är bra, så kan man hålla igång lite på det sättet också.



Bjuder på en "vintrig" bild av Etna och Nellie på ett av fälten runt stallet bilden togs när Nellie red henne när jag var i Globen i helgen.

I Måndags jobbade jag och Etna med Våra "hemläxor" från dressyrlektionen förra veckan, det gick mycket fortare att få henne dit jag ville nu. Halterna bli riktigt fina nu när jag tänker på att hålla om henne in i halten och sedan verkligen rida henne framåt när vi ska sätta igång igen!
I tisdags joggade vi ut i mörkret alldeles själva, inte heller detta bekymrade unga damen, jag sjöng julsånger och Etna frustade i takt med mig (visst är vi duktiga), just då hade jag väldigt mycket julkänsla och glädje i kroppen tänk vad mycke glädje dessa fyrfota djur skänker oss. Tankarna på att åka hem till morfar och hämta släden har börjat födas så smått, va evigheter sedan jag körde släde och jag tror att "vinterhästen" Etna skulle gilla att dra släden, ska prata med sambon så kanske vi kan få den till stallet redan i helgen!
Idag fick det bli vilodag eftersom jag hoppade in och jobbade och snart ska vi bege oss iväg på julbord, även detta med jobbet. Ska bli mycket trevligt och gott förstås!

Snöiga Kramar
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0