Advent

Nu är den äntligen här, första advents helgen, jag och Kim har nog längtat till denna helge i ett år ungefär. Vi bestämde nämligen att vi skulle åka upp till Globen tävlingarna förra året under första advents helgen. Vi åker upp imon på morgonen, bor på hotell en natt och sedan sover vi hos en kompis till oss som bor i stockholm. Imon ska vi gå på kvällsföreställningen och även på lördagen, på söndagen ser vi Grand Prix hoppningen innan vi beger oss hemåt igen.
Blir nog en hel del shopping i annexet bland alla hästprylarna kan jag tänka mig med, tyvärr blev ju transporten rätt dyr att fixa så jag får väl hålla lite hårdare i pengarna, bromsbeläggen på ena sidan var helt nerslitna så nu är de och fjädringen fixade.

Igår fick Etna skritta till träningen, funderade inte ens på att lasta en hästen i detta väglag, hade vi inte fått låna en 4 hjulsdriven bil av en kollega till pappa hade nog inte transporten kommit til verkstad idag heller. Det gick i alla fall jätte bra att skritta dit, tog bara 15 minuter ungefär.
Träningen va tuff, på ett bra sätt, min träningsvärk känns idag så jag kanske gjorde lite nytta i alla fall (eller är jag bara för dåligt tränad). Vi jobbade mest med henne i skritt och trav och då jobbade vi mycket med halvhalter och att hon ska behålla framdelen på spåret hon vill gärna vända lite inåt i volterna hela tiden och detta gör att hon inte tar ut sitt steg med sitt innerbakben. Vi övade även mycket på halter att de verkligen ska vara raka och komma när jag vill att hon gör halt. I slutet skulle vi galloppera lite men då va Etna trött så vi tog bara lite galopp i varje varv för att inte trötta ut henne helt.
Hemläxan blev helt enkelt att jag skulle vara lite "tuffare" mot henne och inte ursäkta mig med att hon "bara" är fyra år utan verkligen rida henne hela tiden. Hon trodde att Etna kunde bli en mycket trevlig häst när hon lär sig att lyssna på mig och vänta, för idag vill hon lite väl mycket och ökar då på takten istället för att lunga sig och lyssna på mig. Förhoppningsvis blir det träning igen om två veckor! Det ser jag fram emot och då ska vi visa att vi tränat på det vi skulle.

Nu har fröken fått på sig vinterskor också, det innebär snösulor och broddar så nu kan vi trotsa all snö och isiga vägar utan problem, skönt! Idag fick hon dock spenadera hela dagen i sin hage, hon verkade väldigt nöjd med det när jag var och gav dem lunch, hon sov nästan i stallgången igår kväll när jag borstade och fixade efter träningen.

Nu ska jag börja packa så smått. Ha en trevlig 1a advent gott folk!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0