En vecka

En vcka har gått sedan jag uppdaterade bloggen, en vecka som har varit full med allt möjligt! Etna har fått jobba på banan två gånger med tömkörningen, hon börjar lyssna fint och söker sig framåt nedåt jätte fint. En dag följde vi med Fanny och Dockan runt hökås, då blev det en ridtur.
Tyvärr har vi ju haft snö här denna veckan och jag har inte några snösulor på Etna ännu (ska ringa hovlagaren imorgon) så det har inte varit jätte lätt att jobba som man hade planerat eftersom det har varit milt hela tiden och de har fått "klampar" när man har tagit ut dem.

På grund av underlaget har det heller inte blivit någon körning med Dockan, eftersom hon är så pigg just nu så lockar det inte att ta ut henne när inte underlaget är som det ska vara för att vara optimalt. Ett underlag som jag hoppas snart är optimalt är vår ridhus botten, det ska bli så skönt att kunna jobba hästarna obehindrat trots väder och vind!

I torsdags spenderade jag och syster en dag i Ullared, det var faktiskt ganska lugnt med folk så vi behövde inte trängas.
Jag handlade mest förbrukningsvaror och en del juklappar. Jag köpte även tre bett, ett tredelat gummibett, ett vanligt D-rings bett och ett med parerstänger och "rullar" på bettet.
Detta tror jag är ett bett som Isa kommer tycka mycket om, hon gillar ju när hon kan flytta rullarna på mitt vanliga rullbett.
Provade även detta bettet på Etna igår när jag och Emma var ute på körtur, hon verkade också trivas väldigt bra med det i munnen. Hon tuggade nöjt och var riktigt fin och inte alls stark, hoppas det håller i sig nu så ska vi jobba på med detta bettet ett tag.
Emma var med mig i stallet igår dels som trevligt sällskap på våran väldigt blöta körtur men också för att se vad fröken äter i stallet eftersom Emma ska ta hand om henne när vi är i Globen, första advent helgen. Vi får väl se om de vågar sig på några ridturer?
Annars var Nellie sugen på att rida Etna igen så jag behöver nog inte bekymmra mig om "min" häst när jag är borta, som vanligt.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0