Ledig dag

Idag har jag varit ledig från jobbet, jag jobbar ju inte heltid så jag är alltid ledig torsdagar (om jag inte jobbar extra, vilket händer allt som oftast) och idag har jag hunnit med mycket! Masade mig upp ur sängen rätt så tidigt och begav mig ut till stallet för att ta en tur i skogen på Etna, blev en skön tur i klätterbacken med en pigg häst. Nästa onsdag ska vi faktiskt bege oss iväg på dressyrlektion i Stall Bäckseda, va evigheter sedan jag red för tränare, får faktiskt erkänna att jag till och med är lite nervös men vi får försöka visa oss från vår bästa sida. Ska bli skönt att börja träna vi kommer träna varannan vecka och det tycker jag är helt lagom så har vi lite att jobba på hemma själva där emellan, känns skönt nu när man har en unghäst så vi inte hamnar på fel spår.
Efter ridturen blev det ilfart till pappas jobb för att hämta transporten som skulle ombesiktas, tyvärr var det fortfarande ett fel på den så nu blir det verkstad för den nästa torsdag, hoppas jag inte behöver gräva alltför djupt i plånboken!!!
Efter detta blev det några timmar hemma, som ägnades åt att städa och slå in julklappar med julmusik på högsta volym! Det snöar lite lätt här i småland och varför inte öka på julkänlan lite när det bar är en vecka kvar till 1:a advent. Adventshelgen ska förövrigt avnjutas i Stockholm med två favorit brudar, det blir "Globen horse show", julklappshandel och massa andra påhitt, ska bli så grymt kul!



Skickar med två vinterbilder på Isa från förra året, Isa och Etna byter plats igen efter julhelgerna så får vi se vad som händer sedan, måste erkänna att jag saknar min prinsessa hon har en stor och speciell plats i mitt hjärta.

När jag hade stökat färdigt här hemma begav jag mig åter till stallet för att fixa stalldelen, ibland undrar man varför inte stalltomten hjälper till mer, eller är det jag som inte står på god fot med honom?
Sedan styrde jag mot Alseda-skogarna för att hjälpa till och tömköra en häst, adnra gången jag var där och ekipaget hade gjort stora framsteg sedan sist, jag hjälper en tjej där att köra sin häst. Jag kommer ut varannan var tredje vecka och hjälper dem vidare i utbildningen och där emellan jobbar hon på med honom själv, ett väldigt bra upplägg när man har med hästvana människor att göra jag har kört in två andra hästar på detta sättet också.
På söndag ska jag iväg och klippa en häst så det rör på sig med hästarna nu och jag tycker det är jätte kul! Nä nu blir det soffan och njuta lite av lukten av nystädad lägenhet, Andreas är och tränar , får bli någon god macka när han kommer hem sen.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anna Racking

HEJ!

Gud vad du är duktig och ligger i! Känner mig grymt lat när man läser din blogg!

Kramar från östergötland

2010-11-19 @ 19:53:02
URL: http://teamracking.cybersite.se
Postat av: Mikaela R

Jag är inne i ett bra flyt nu... Så det är bäst att passa på!!! Man vet aldrig när man störtar neråt igen ;0) Tycker det är så ibland att livet inte får vara för bra för då händer ngt tråkigt. :/ Ser fram emot att se ditt nyförvärv :0)Kram

2010-11-20 @ 10:58:03
URL: http://teammr.blogg.se/
Postat av: jagjosse-josephine

Hoppas ni får det kuul i sthlm :)

2010-11-20 @ 22:38:01
URL: http://jagjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0