Motivation

Idag har jag och Fanny varit ute på en mysig ridtur i mörkret! Full av skratt och snack, som vanligt när hon är med med andra ord. Vi var ute i nästan en timme. Travade en rejäl sväng med dem, båda var pigga och glada och Etna verkar trivas jätte bra på det nya bettet. Skönt om vi har hittat ett något där vi är nöjda båda två!
Jag åkte med fam F till och från stallet, när de sedan skulle åka ut med havre till Daimond som nu står ute i Hällinge följde jag med och kikade lite eftersom jag inte har varit ute i det stallet innan. Vilket stall det var, drömma kan man alltid, stort och luftigt med spångång i mitten det blir så behagligt lugnt och skönt i stall som har det.
Fick en rundvandring och presentation av Fam Engströms hästar som står där ute, alltid trevligt att prata häst en stund. Jag är så motiverad till detta med hästarna just nu, skulle vilja ha 4-5 stallplatser så man kunde ta emot lite hästar att jobba med och eventuellt utöka sitt eget hästbestånd något. Vi får väl se vad framtiden bär med mig och drömmar är inte tunga att bära så de kan jag bära ett tag till.

Igår ringde en tjej ifrån stallet och sa att Etna hade rullat fast, det är inte första gången hon gör det, tyvärr! Hörde av Anette att det har hänt hemma också och att de även hennes mor hade en förmåga att lägga sig fast. Så när det kommer nytt spån på onsdag ska jag bygga spånvallar i frökens box, vi gjorde det åt en häst som la sig fast mycket i stallet i skåne och det blev mycket bättre. Någon som har något annat förslag på hur man kan göra? Dela gärna med er här i så fall, med en liten kommentar.

Imorgon ska jag ut och ge hästarna lunch så då passar jag på att fixa allt i stallet då också eftersom jag ska på inredningsparty med jobbarkompisarna imorgon kväll.
Nu ska jag hålla Andreas sällskap framför Fotbollsgalan, så jag får sällskap nästa gång det är hästar på tv, det gäller att ge och ta!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0