Vilo vecka

Lite ofrivilligt men så här i efterhand rätt bra så blev det en "vilovecka" för Etna, tror det är bra för unghästarna med "tankepauser" ibland, så de får summera och tänka igenom alla nya intryck osv.
Jag hade egentligen inte planerat det men tiden har bara flugit iväg denna veckan och det har varit väldigt kaotiskt på jobbet så motivationen på kvällarna har inte heller infunnit sig på ett bra sätt. I onsdags va hon ute en sväng men Nellie och en kompis till henne i skogen, hon hade varit jätte snäll och skött sig utmärkt alltid skönt när man får sådana rapporter.

På söndag ska vi ta en tur med vagnen på andra sidan vägen hade jag tänkt mig, får se om jag får med mig något sällskap bara för när man kommer upp på stora vägen är det en brant backe och då är det skönt att vara två om inte hästen vill stå still så den andra kan hålla i lite. Tvärtom blir det när man ska hem att det sluttar ned mot stora vägen istället, så då är det återigen skönt att vara två.
Idag hade jag och Etna mysstund i stallet, friserade lite och borstade henne riktigt ordentligt, hon njöt i fulla drag men ville inte ha med någon annan i våran mysstund hon var riktigt tjurig när andra hästar gick förbi och när Shakira kom i hagen visade Etna bestämt att hon minsann gosade med SIN matte och att hon inte ville dela med sig. Shakira ställde sig snällt bakom och väntade på att jag skulle komma och klappa henne och sätta på henne grimma också sen gick vi in alla tre, lugnt och fogligt.

Imorgon tänkte jag ta hand om en del av all min läderutrustning som jag känner att jag har försummat nu ett tag. Jag har både fodring och utsläpp imon och då brukar jag passa på att putsa lite när hästarna äter sin frukost.


Etna mys!

Kram
Mikaela <3




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0