Barnvakt

Idag är jag barnvakt åt min systers lille busfrö, just nu sover han gott i sängen brevid mig och då tänkte jag att jag kunde passa på att uppdatera bloggen! Hade egentligen uppdaterat igår, jag skrev en jätte lång text och tryckte på fel knapp *poff* så va allting borta då orkade jag inte ta tag i de igen och skriva nytt!

Men denna veckan har bara bestått av stress, stress, stress och så massa jobb! Har jobbat över alla dagar så långt denna veckan därför har stallbesöken bara varit sporadiska, jag har fixat mat, mockat osv. I måndags fick Etna vila, i tisdags red Nellie henne på banan och igår fick hon en skritt tur i skogen återigen med Nellie. Jag tror att Nellie, blev riktigt förtjust i Etna för egentligen hade jag tänkt köra henne igår men jag fick ett SMS av Nellie och hon krev att hon gärna tog ut henne en runda igen så då fick de bli så. Jag hann fixa lite annat i stallet och klippa Etnas man så nu är hon fin igen, den hade blivit på tok för lång.

I söndags var jag och Etna ute på en riktigt fin morgontur, rimfrost i gräset och sol som gick upp över sjön. Jag hade en riktigt pigg och glad häst som jobbade jätte fint med allt jag bad om, förutom en hurtig löpare så var det bara jag och Etna i skogen, så härligt! Nu börjar hon även ta galopphjälperna riktigt bra, så då har hon kanske utvecklats på den punkten i alla fall sen när hon blir skånebo igen. Jag fick dock vissa indikationer igår av Elin H att hon inte visste om hon var då sugen på att lämna tillbaka Isa för hon höll på att bli kär!!!

Med tanke på Isa så har jag nog i samråd med massa andra duktiga hästmänniskor kommit fram till vad vårat "problem" var. Pressen blev nog förstor på Isa i år och de tyckte hon inte va kul, nu menar jag inte att man inte kan sätta press på dem men Isa skulle alltid gå så fint och hon skulle alltid vara perfekt på alla sätt och vis detta gjorde nog att det blev för lite "glädje" i vårat jobb tillsammans istället hamnade all fokus på att prestera.
Känns skönt att ha kommit till denna insikt och ska försöka lätta på mina krav i hästsammanhang på ett positivt sätt. Så sen när Isa kommer tillbaka får vi se vad som händer känns hon pigg och glad och vill jobba så fortsätter vi även om jag kommer ändra lite på upplägget. Annars kanske det blir en fölunge till, så får tiden utvisa vad som händer sen.

På Dockan fronten är det tyvärr lite dåligt nu, hon är halt och har stått i boxen sen i lördags då hon kom in med puls och värme i kotan. Veterinären tittade på henne i tisdags och trodde det var en vrickning så vi avvaktar lite till, det blir hela tiden bättre! Igår kände jag ingen puls alls och bara en antydan till värme, håller tummarna att det inte var något mer allvarligt.

Idag hade jag tänkt att Alvin och jag skulle åkt till stallet men vi håller oss nog här i stan så får vi se om jag åker ut och rider ikväll annars får hon vilda idag och vi tar en tur imorgon istället. Skönt med en ledig dag idag det behövs så man kan komma ifatt lite här hemma, funderar på att krypa ner jämte Alvin och mysa lite inte för att det hjälper mig att komma ifått här hemma men i alla fall, mysigt är det.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0