Kördagar

Nu har jag kört Etna två dagar i rad, igår körde vi först en sväng i skogen i tjugo minuter sen tog vi ett pass på banan. Etna va jätte nöjd och fin på banan, nu är hon helt på de klara med hur hon ska forma sig i vagnen när vi jobbar på volterna. Tränade även mycket tempoväxlingar, provadeäven att göra halt direkt ur traven och från halt direkt upp i trav!
Jag måste säga att hon är en väldigt positiv häst som har lätt för att lära och alltid vill göra sitt bästa.
Idag begav vi ut på vägarna, hade den stora grusplanen i sikte, då jag har märkt att fröken är lite "rädd" när det gäller vattenpölar, det beror väl på att det är så plant i skåne så de blir väl inga vattenpölar där, massa backar och vattenpölar, Etna undrar nog vart hon kommit ibland.
Sagt och gjort travade vi till grusplanen och mycke riktigt där fanns STORA mycket läskiga vattenpölar, Etna skulle till en början blankt vägra att blöta någon av sina fina torra hovar. Så jag lät henne gå mellan två pölar, och vips stod hon mitt i pölarna för de gick ju ihop! Detta hade hon inte räknat med för de va en mycket överraskad dam som stod i vattnet och tittade och frustade. När vi väl gått i och ur några gånger va de helt okej tyckte hon. Jag kom dock fram till att vi nog får köra lite till i vatten, det är ju inget farligt alls!
Hem tog vi den långa backen och fröken har verkligen kommit på hur man jobbar i en backe, sänker nacken och tar i bakifrån så fint.


  
Etna mumsar ensilage i "Isas box" efter körpasset. När jag var färdig med alla vanliga stallsysslor idag plockade jag iordning i mitt stallskåp, sommartäcke ut vintertäcken in. Tog även fram lite ländtäcken och reflexer, börjar bli den tiden på året nu. Ska även ta med lite täcken till foderaffären (de har tvättmakin där, väldigt smidigt) för att bli tvättade, skönt att ha allt rent sen när man ska börja andvända dem igen. Även Isas tävlingssaker fick flytta upp på vinden, dröjer en stund tills de ska fram igen. Men på ryktesvägar (Grönkullas hemsida) har jag hört att Isa ska tävla nästa helg, det kanske även jag och Etna gör på JLFF:s KM vi får se hur det känns i slutet av denna veckan.

Nu ska jag hålla sambon sällskap vid tv:n, det är fotboll.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0