Ledig lördag

Idag har jag hör och häpna, knappt spenderat någon tid alls i stallet. Jag var där på morgonen och släppte ut ett gäng (7st) och fixade Etnas box och allt som hör där till. Sen begav jag mig hemåt för att sedan styra vidare mot Jönköping med min kära sambo, där har vi shoppat, ätit gott, pratat, skrattat och umgåtts! En helt ledig dag och det behövdes verkligen, nu ska vi snart ut och äta med ett par kompisar sen blir de spel eller film här hemma resten av kvällen, väldigt trevligt, ibland behövs sådana dagar. Men jag kan inte säga annat än att inspirationen i stallet är på topp.
Imorgon ska Etna och jag ta en ridtur i morgonsolen (hoppas jag), älskar vädret som det är nu, högt och klart i luften, idag på morgonen var det helt vitt av frost på marken, underbart! Ända nackdeleln är när det blir hårt på vägarna då är det svårt att göra något vettigt med hästarna.

Igår var jag, Andreas och Etna ute på en härlig tur på sena kvällskvisten, hann blir riktigt mörkt medan vi va ute men inte heller de bekom damen något nämnvärt. Andreas såg en älg i skymmningen men den missade både jag och Etna vilket iofs kanske var rätt skönt.
I torsdags longerade jag Etna jag brukar göra det någon gång ibland för att man ser bra hur hästarna rör sig och vad de har för takt, här kan man också jobba mycket med att länga och korta dem samt öka och minska volten. När man minskar volten ska man bara tänka på att de fortfarande bjuder bra framåt samt att man kan få dem att flytta sin bakdel lite utåt för att stretcha insidan denna övning brukar få dem att slappna av fint. Även fröken Etna verkade uppskatta jobbet i linan och busade till det ordentligt i en gång.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: jagjosse

ja hon v riktigt fin o hoppa med :)

2010-10-18 @ 11:03:27
URL: http://jagjosse.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0