Skåneresa

Vetlanda helgen är över, det blir väldigt tomt när man längtat efter något länge. När dagen var färdig med alla fina hästar skulle vi bege oss mot skåne för att lämna Isa och hämta Etna. Vi tog sällskap med Fam Holmgren när de åkte ner med sin ny godkända hingst i transporten, ett stort grattis till dem och jag gillar att det gick in en hingst som är lite högre över havet. Resan ner gick bra, Elin och jag hade massa att prata om och lyssnade på bra musik plus att jag kan Stuteri Grönkullas webbadress helt utantill nu efter att ha läst den i mer än tre timmar, www.gronkulla.com där kan ni läsa om deras äventyr med Isa.
Väl nere i skåne blev de lite fika och hästprat, hade inte klockan varit så mycket plus att familjen skulle iväg och rösta har jag en känsla av att stunden runt deras köksbord blivit betydligt längre!
Med oss hem fick vi alltså en fin men något rund Etna, som skötte sig exemplariskt hela vägen hem, hon stod lugnt och stilla hela vägen tiden.

Idag har hon fått gå själv i hagen, men när jag slutade jobba åkte jag ut till stallet så då släppte vi ihop henne med Dockan och Daimond. Dockan är ju ingen glad häst, det vet vi alla som känner henne men det blev inte så mycket av hennes "attacker" de verkade acceptera varandra alla tre och åt i godan ro.
Jag fixade stallet medan hästarna bekantade sig med varandra. Sen fick De komma in så fröken Etna kunde få sig ett bad, även detta mottogs med ett stort lugn. En ren och fin häst gick direkt in i boxen och rullade sig i sitt rena täcke. Jag som är van vid Isa som nästan aldrig rullar i boxen har fått en häst som verkar ÄLSKA att rulla sig. Det och prata verkar hon gilla, hon gnäggar och hummar hela tiden.
Jag är verkligen glad att jag fåt chansen att prova denna hästen och att jag med stort lugn vet att Isa har de toppen i skåne.
Imon ska jag och Etna ge oss ut på en liten skritt tur i omgivningarna, hoppas på bättre väder än idag.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anette Holmgren

Skrittade en tur runt byn på Isa nu i kväll, jag tror att hon hellre velat stanna kvar hos sina hagkompisar!

Hoppas att lillskruttan sköter sig, saknar henne, så ge henne en bamsekram...

2010-09-21 @ 22:41:02
URL: http://www.gronkulla.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0