Uteritt

Idag va jag äntligen uppe på hästryggen igen, om än något snuvig och trött. I tisdags hade vi ju planerat in en vilodag för Isa (tur var det med tanke på knölarna) även onsdagen fick bli en vilodag eftersom hon fortfarande var alldeles för irriterad för att man skulle kunna jobba henne på ett rättvist sätt.
Igår fick hon vila på grund av mig har åkt på en envis förkylning, nyser och snorar hela tiden och kände att jag inte hade orken att ge mig ut på en ridtur, så nu har det blivit tre vilodagar för Isa.

Men idag gav vi oss ut på en rejäl uteritt med sällskap av både Daimond (My) och Dockan (Fanny), jätte kul att komma ut alla tre! Vi började ridturen med en tur upp i vår klätterbacke för att sedan ge oss iväg till bäcken och vidare förbi sommarstugorna. En trevlig tur i kuperad terräng med växlande gångarter, när vi kom hem visade klockan att vi hade varit ute i en timme och femton minuter, härligt.
Fam F måste nog tyvärr sälja Daimond då stora tjejen tappat lite av hästintresset, tråkigt men ibland blir det så. Idag pratade vi dock om lite andra planer, får se om det blir verklighet. Jag är i alla fall så otroligt glad och tacksam över de fina samarbetet jag har med den familjen, de känns verkligen som min extrafamilj också.

Isas knölar är nu helt borta, det återstår bara skorpor. Vi tror att det var något som bitit henne det mesta tyder på det. Hon får klara sig utan täcke ett tag till nu så länge vädret är fint i alla fall så det får en chans att läka bra. Jag kommer nog få klippa henne igen sen för hon har redan hunnit bli rejält luden och idag blev hon lite svett trots att tempot inte var jätte högt.
Imon tänkte jag att vi skulle ge oss ut på en lång tur med vagnen

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0