Dressyr körning

Igår stod dressyr körning på schemat och igår höll vi oss faktiskt till planen!
Josefin kom och hjälpte mig och höll mig sällskap, vi hade bestämt att vi skulle försöka filma lite och så blev det. Först körde vi ner till sommarstugorna och vände, skritt ner och trav hem, sen blev det lite uppvärmining på banan med volter och tempoväxlingar även lite andra linjer som ingår i programmen.
Isa va väldigt lyhörd och känslig så fort vi kom in på banan men hon har två lägen i sitt jobb och i det första läget är hon ganska ok men man får oftast pressa henne och nästan ta en liten "diskussion" med henne för att ramla helt över nästa kant då hon blir helt mjuk och följsam. När jag har ransakat mig själv och analyserat som jag har gjort väldigt mycket det sista halvåret har jag kommit fram till att jag kanske inte jobbade mig över den där sista kanten förra året för att hon va så otroligt svår då. Jag var helt enkelt rädd för att misslyckas helt och hållet, vilket skulle bli resultatet om jag gjorde mitt yttersta men ändå inte fick till det... Ja, ja nu svamlar jag lite!

Tilläggas bör att jag nu är tillbaka där jag var när hon va så fin, jag gör detta jobbet på ett vanligt tredelat bett och visst krävs det lite jobb men det gör de ju på de flesta hästarna och jag får henne dit jag vill på ett bra och mjukt sätt...
Jag ska försöka fixa så ni kan få se filmen antigen här eller på facebook, jag tror nämligen att man kan lägga videon direkt från telefonen till facebook. Jag filmar och tar väldigt mycket kort med telefonen och måste säga att jag tycker bilderna blir jätte bra och även filmerna.

När Isa stod i sin box och njöt efter tvätt och avskrittning så började vårat nästa arbete! Tvätta vagnen, den har verkligen sett hemsk ut efter flera körturer på blöta grusvägar. Men nu är den glänsande svart igen...
En dag när solen skiner ska vi gå igenom den helt, måla i där det släppt färg och smörja upp allting nu inför säsongen, så är nog snart både den och vi redo för att ta tag i körsäsongen när vi är "fria".

Idag blir det en lugn tur runt Bäckseda tror jag (vi kanske skulle klä ut oss till påskkärringar hi hi hi...) en av mina äldsta och bästa kompisar kommer med sin lilla tjej så vi ska bara ut och mysa och njuta av vårvädret. Skönt för Isa nu när hon har gått två ordentliga pass.

GLAD PÅSK på er alla mina läsare...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: emilia

tack mikaela!! :) blir det något fälttävlan för Isa i år eller?!

2011-04-22 @ 23:42:54
URL: http://eemilian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0