Fartlek

Gårdagens plan höll inte riktigt så som jag hade tänkt mig, dressyr på banan stod det i kalendern. Men motivationen fanns inte där överhuvudtaget... Så istället bestämde jag mig för att köra en runda i det underbara vårvädret vi hade, jag fick med mig Fanny som hjälp och sällskap så vi gav oss iväg utan ett egentligt mål... Det slumpade sig så att vi hamnade borta vid travarna och där hittade vi en ny slinga som inbjöd till fartlek och "maraton"träning. Det var en jätte mysig sandslinga som tog ung 15 minuter att köra runt så vi körde två varv, övade på öka och minska galoppen, lägga volter på en del ställen och "ruscha" i galopp för att sedan gå ner i lugn galopp igen.
Isa var otroligt glad och lyhörd, det märktes verkligen att hon hade lika kul som vi! Med en nöjd och svettig häst begav vi oss sedan hemåt i skritt och trav.
På köpet fick Andreas en ny "idol" i Fanny, hon var mycket imponerad av en grooms jobb och hur jobbigt det måste vara och stå där bak och parera allt i hög fart, hon sa att hon skulle be om autografen nästa gång hon ser honom vi får väl se ;0)

Vid sju var det stall möte angående kvarkan och vårstädning i stallet! Gällande kvarkan är det nu mera bara en häst som har symtom, så förhoppningen är att han kan gå ut i helgen och börja vara ute. Detta gör ju att vi "isolerar" honom och han inte har någon kontakt med andra hästar eller stallet och på detta sättet ger det ju oss andra friheten att börja räkna ner de 20 dgarna...
Dock får jag släppa drömmen om ett deltagande i NM-allrounden... Jag hinner absolut inte kvala! Det är om Jennifer får en nolla till i hoppningen och man då kan sats på hoppningen istället. Vi har preliminärt bokat in Tranås den 29 maj, så nu gäller det bara att hålla tummar och tår att det inte "poppar" upp någon mer sjuk häst.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0