Ny skodd

Igår fick Isa nya skor, igen (2 veckor tidigare än vanligt)! Men det passade egentligen rätt bra eftersom hon slitit tån på skorna väldigt mycket när hon gick med broddarna. Så nu har hon fina fötter igen. Jag pratade också med hovslagaren om hur vi ska göra med fölungen sen eftersom Dockan är lite inåt tåad (stavas det så???) hon ville titta på den redan vid två veckors ålder ifall det var ngt som man kunde rätta till med raspning osv. Det är verkligen skönt att ha hittat en sån duktig och kunnig hovslagare.
Innan hon fick nya skor hade jag och Linda varit ute och skrittat en lång runda, bäckrundan plus en gång upp i backen båda hästarna var lite svettiga och rätt trötta efter vår tur. Sen var det ju redan 17 grader igår vid klockan tio så det är ju inte så konstigt att de blir svettiga heller, jag funderar faktiskt på att klippa Isa igen, vi får se hur jag det blir.

Josefin har haft riktig älgsafari i helgen träffat på en älg på samma ställe 3 utav 4 gånger, i lördags ringde hon och frågade om hon kunde rida förbi och jag försäkrade att den inte skulle göra ngt, sen när hon red tillbaka så hade den lagt sig ner på samma ställe.
På söndagen var det sedan dax igen återigen på samma ställe fast då bara när de var på väg hem. I lördags blev det två gånger i branta backen medans de i söndags tog en rikitg lång runda runt Nygård.

I söndags var jag så arg, ledsen och blev även lite skärrad när jag fick mess av Josefin om att Isa fullkomligt hade "mördat" sitt stall täcke och hade det kvar i trasor på kroppen dessutom rejält insnodd och svettig. Det står klart och tydligt på Isas tavla att hon INTE ska ha täcke när det är varmt och om det regnar ska hon ha regntäcke, som är gjort för lek och bus ute... Stalltäcket hon hade på sig är inte gjort för utomhus bruk och inte är det heller särskilt skönt för Isa med täcke ute när det är 20 grader.
Jag längtar så tills vi har ett eget ställe och man kan sköta sig helt själv... Det var ju verkligen tur i oturen att det inte hände något, hon kunde ju skadat sig!
Ja ja nu har jag gnällt lite också...
Framåt eftermiddagen/kvällen blir det ett dressyrpass för mig och Isa på banan.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: om rättelse?

Nyskodd* (inte två ord)

Inåttåad* (inte heller två ord)

2011-04-26 @ 14:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0