Temp

Isas temp låg lite högt även under lördagen men sen på söndagen och igår har den legat helt normalt igen, skönt! Jag har i alla fall en toppen snäll veterinär jag skrev ju ett "nojjigt" sms till henne i lördags, snäll som hon är så ringde hon upp och så pratade vi lite.
Planen blev att Josefin skulle rida ut henne som tänkte men bara jogg dvs skritt och trav, för att sedan ta tempen igen när de kom tillbaka, hade hon då haft feber hade förmodligen tempen skjutit i höjden vi ansträgning! Det gjorde den inte, även på söndagen gjordes samma sak och nu var tempen nere på normala 38,1 igen.

I lördags på min rast var jag inne i ridhuset och kikade på tävlingarna och shoppade loss på charlies, det blev en underbart gosig fleecetröja med Charlies egen logga på och en HV polo tröja! Som nästan är för fin att ha i stallet så det blir nog en "vanlig" tröja...
Man blev ju ännu mera sugen på att få ut Isa på tävlingsbanan när man såg alla fina hästar på tävlingen, just nu längtar jag väldigt mycket efter de och tills i maj när den lill* fölungen ska se världens ljus.

Igår blev det ett svettigt och soligt dressyrpass på banan. Jag jobbade mycket med att tänka ytterhand, innerskänkel och verkligen få henne att forma sig kring dem. Sen blev det mycket galopp jobb där vi jobbade varierande mellan små volter och kort galopp för att sedan lägga upp tempot på en större volt. Reaktionen blev precis som jag ville ha den dvs att jag fick en häst som reagerade snabbt och blev väldigt lätt i handen. Jag får tänka ännu mer på yttertygel i galoppen för Isa har en förmåga att "falla" lite inåt om man inte är stadig och hjälper henne. Skillnaden blir så stor när man är noggran där! Jag hade ridit och var klar vid halv och solen sken från en klarblå himmel så Isa fick komma ut i hagen igen vilket jag tror att hon uppskattade.

På kvällen var det sedan dax för bowling och mat i bowlinghallen tillsammans med de som jobbar i sekretariatet på hopptävlingarna här i Vetlanda. Tanken är att jag ska hjälpa till där när jag nu tävlar för dem och jag ska även ansöka om förmånskort osv.
Jag och ytterligare en tjej fick i uppgift att göra scheman osv innan tävlingarna på vilka som ska jobba och vilken tid. Ska bli spännande att vara aktiv i en förening på detta sätt, det har jag aldrig varit innan.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0