Vårsol

Nu har vi fått njuta några dagar av denna underbara sol, visserligen var det mest moln igår men jag och Isa fick allt lite sol på oss när vi var ute och körde på morgonen. Igår blev det alltså en körtur, körde runt Nygård och hittade en längre variant av den rundan med en rikitgt härlig lång backe som man kan träna i. Igår låg fokus på att få henne lite mer bärig i galoppen och lyssna på mig (hon vill gärna bli lite stark när man kör ute) därför hade vi "tävlingsbettet" på, det fungerade jätte bra och jag fick igenom mina halvhalter och mina tempoväxlingar lite bättre, alltså tempoväxlingar i gallopen dvs att man lägger in ökning och minskning som om man körde ett maratonhinder...
Detta går jätte bra på banan men när hon är så full av energi som hon är nu kände jag att jag behövde lite hjälp ute då hon blir mycket starkare för mig.

I fredags longerade vi och jobbade mycket med att flytta innerbenet ut över yttrebak benet, inte jätte roligt i Isas ögon men ett bra sätt att få henne mjuk på.

Idag var en jobbarkompis och hennes barn och hälsade på mig och Isa i stallet, så idag blev det skritt och trav på ridbanan och en sväng ut i skogen i skritt. Isa är så bra med barn för hon är så snäll och ger dem förtroende direkt, tog mycket kort som jag hoppas kunna bildbomba er med imorgon så håll utkik.

Trots att jag har haft stallet i helgen har Andreas och jag hunnit med mycket annat också i fredags var vi i Jönköping, Andreas skulle handla llite golf saker och så passade vi på att äta ute.
Igår tog vi en roadtrip på eftermiddagen och hann med att besöka både släkt och vänner, vi hade inte anmält våran ankomst till någon utan den var högst oplanerad men väldigt trevliga stopp ändå utmed vägen.
Idag hade jag sällskap och hjälp i stallet av Andreas på morgonen, det är verkligen skillnad på att vara två och hjälpas åt, jag längtar så till den dagen vi får eget!!!
Nu är jag däremot själv hela eftermiddagen då min älskade hälft skulle iväg och dömma fotboll, jag tror jag ska ta en promenad i vårsolen och köpa mig en tidning och lite "söndags"godis. Sen blir det ju stallet ikväll igen för att fodra.

Skickar med en liten bild när Isa mumsar av årets första gröna strån!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0