Dag 19 - En häst jag saknar

ROLIN... <3

En brun halvblods valack efter Robin Z, utan honom hade jag nog faktiskt inte hållt på med hästar idag... Min stora häst var väldigt svår att rida och när jag väl hade bestämt mig för att sälja henne så var tankarna nära på att sluta med hästar för gott. Men så kom då Rolin...

Erika red honom när jag jobbade ner i skåne och egentligen var det väl ingen mer än jag som tyckte om honom, han va dum och rida ut och kunde obekymrat riva fyra hinder på rad. Grejen med honom var att han hade en otrolig kapacitet och var otroligt säker du kunde styra honom mot en vägg och du visste att han tar sig över, kanske inte felfritt men över kommer man.
Så när min häst krånglade fick jag "fömånen" att rida denna otroligt duktiga och välutbilade valack och vi gjorde allt ihop...

Med mig var han världens snällaste ute i skogen och på terrängbanan gick han som en klocka, jag hoppade och gjorde allt med honom och inget kändes svårt, det var detta som gav mig självförtroendet tillbaka!!!
I slutet av min arbetstid nere i skåne fick jag frågan om jag ville köpa honom, men köpesumman blev för stor... Än idag kan jag fundera på vad som hänt om jag hade köpt honom, då hade jag nog varit hoppryttare idag istället för kusk ;0)

Han var ganska stor säkert närmare 170cm och jag är liten och kort, så han fick snällt lära sig att man fick ställa sig jämte allt möjligt för att jag skulle kunna hoppa upp. Försökte någon annan göra detsamma vände han ut baken och tittade på dem, precis som han tänkte att där kan du stå... Du är lång nog att komma upp på det vanliga sättet!

Härlig häst!!!

Tyvärr har jag inga bilder på honom på datorn...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0