Dag 21 - Fula Ovanor

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga här, vet inte om jag har så mycket fula ovanor i stallet jag är rätt koncentrerad och fokuserad när jag är där.

Jag vet att jag är dålig på att knäppa grimmorna under ganachen, mina hästar står ofta med dem uppknäppta. Väldigt dumt om de skulle komma lösa eller att man behöver ta tag i dem. Anledningen till att jag låter det vara så är nog att jag tycker det är mycket smidigare och borsta huvudet ordentligt och när man jobbade som häst-skötare hade man ofta grimmor utan den delen just för att hästarna skulle vara lättare att borsta och sköta... Får skärpa mig med det helt enkelt!

En annan sak jag är dålig på är att ta med mig saker till och från stallet tex tvätt det kan stå hemma eller i stallet i flera dagar och jag bara glömmer och glömmer... Jag tänker på det någon gång på dagen att man ska ställa fram saker osv men sen när man väl ska iväg då är det puts borta ur minnet igen.

Sen kan jag väl erkänna att jag är väldigt slentrian mässig när jag sätter för Isa, man vet att hon är så snäll och aldrig gör något. Men man måste ju ändå vara vaksam och ha fokus på henne.
När man jobbar med Dockan har man helt annan koll eftersom man vet att hon kan "pipa iväg" när som helst, utan anledning... Får helt enkelt jobba på detta också!

Fick ju en fråga i första inlägget om Hannibal också, min morfar hade en häst som också var döpt till Hannibal och frågan var vad namnet på den andra hästen var? Han heter Ymak :0) Ymak och Hannibal var alltså radarparet i vagnen hemma när jag var liten.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0