Dag 24 - Jag måste träna på

Jag måste träna på...

Att ha jämna händer när jag kör jag sitter gärna med händerna olika och inte mitt framför varandra. Jag sitter ju på höger sida i vagnen och detta gör ju att jag inte kan ha exakt lika långa tömmar som man kan om man sitter bakom. På grund av detta har jag fått en ovana med att inte hålla jämna händer.

Sträcka på mig jag sjunker gärna ihop hemma på träning när jag kör och får påminna mig själv då och då för att verkligen ha rätt position på kusk-bocken.

Vrider gärna ut vänster armbåge, när man kör häst ska du i princip ha armbågarna intill kroppen, jag vill gärna vinkla ut vänster armbåge. Jag tror att detta kommer ifrån när jag började med Isa för hon var väldigt svår i vänster sidan och då tyckte jag väl att jag blev starkare i den sidan om jag gjorde så, ful ovana helt enkelt!

Inte lätta i halter och ökningar jag lättare gärna på stödet i tyglarna både i halter och ökningar. Karin var på mig mycket om detta också när vi red dressyr. Hästen tappar så klart formen om jag släpper iväg den därför måste jag bibehålla samm jämna stöd hela tiden.

Det var lite som jag själv vet att jag måste fokusera på, sen finns det så klart hur mycket som helst som man kan bli bättre på...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0