Gästbloggare; Linda Karlsson

Hejhej!;)

Jag har fått den stora äran att gästblogga lite här!
Eftersom jag inte är mkt av en författare blir de bara lite info om min fina Hannibal. Gulmåras Hannibal kommer från skåne land, och Marita Hansson på "Stall Gulmåra". Han köptes sommaren 2010 och har verkligen satt rejäla hovavtryck i mitt hjärta. Han är en kille med mkt egen vilja och vill helst ha de på sitt sätt.

De ligger blod , svett och tårar i arbetet med Hannibal. På hemma fronten, är han mkt tömkörd har dragit däck linor. Inga som helst problem, ljud ,skramel, bilar, traktorer inget skrämmer upp honom. Vilket är så tacksamt speciellt om han ska bli körhäst.
Visa hanni som...JPG i bildspel
Töm "bruks-körning".

Beslutet att lämna bort honom för den "riktiga" inkörningen har varit jobbigt och tagit lång tid då man inte vill lämna sin guldklimp i vilka händer som helst.
Men efter att ha sett Mikaelas körning både på de gula och bruna hästarna var beslutet inte alls svårt, sagt och gjort.

Hon känns helt rätt, med en god hand  och viljan att få fram trygga , lugna körhästar.
Hon kommer hjälpa mig och Hannibal en lång bit på vägen till ett framtida alloround ekipage;) Är dig så tacksam Mikaela;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0