Vilken dag

Ja, vilken dag vi har haft idag. Först på schemat stod staboksföring med Dockan och Wella, platsen var Norra Ljunga. Allt gick jätte bra från början till slut, Dockan fick jätte fin kritik och vi fick beröm för en häst visad i utmärkt skick... Sånt är alltid roligt!
Tyvärr är hon för gammal för att få poäng vid satmboksföringen så det blev bara kritik men om man tittar på kritiken hade nog poängen hamnat någonstans mellan 38-40, riktigt kul! Vi måste dock kolla upp hennes tävlingsresultat och komplettera med dem för då kan hon kanske få ännu en höjning.
Wella uppförde sig exemplariskt, jag är så glad att mina hästar är så välhanterade! Vi fick fina ord på vägen även med Wella!

När vi sedan kom hem påbörjade vi dagens andra projekt... Hannibal skulle för första gången sättas i vagnen!
My hade longerlina på honom, Jeppe vid en skakel, Josefin vid den andra och jag körde. Vi hade även Isa med Fanny på ryggen som moraliskt stöd, men som lil-killen uppförde sig känns det som jag kunde gjort det själv... ;0)
"Skämt å sido" jag är mycket heller många människor i början så att man ser att allt flyter på bra och att hästarna är lugna. Framför vagnen idag hade vi "Mr filbunke" hur lugn och fin som helst, inte brydde han om vare sig vikt, skrammel eller skaklerna som gick emot hans ben... Härlig kille!

Nu är jag helt slut och efter en lång skön dusch väntar god middag med Andreas och en "slappar" kväll!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0