2011 forts...

Så här kommer en summering av juli-december...
• JULI började med en fantastisk vecka i Falsterbo! Isa åkte till Zamir på en lite romans, hon var dock ganska svårflörtad! Gamla tanten... Dockan och Wella fick mycket träningstid och pyssel!
• AUGUSTI kom Isa hem igen! Blev en lång vistelse. Gulmåras Hannibal kom till oss för inkörning vilket gick som på en räls en häst med attityd men ack vad han älskar att jobba... Tankar och planer på en hingst i Dalarna börjar födas!
• SEPTEMBER livet tar en oväntad vändning... Det finns inte längre något VI nu är de bara JAG! Första helgen i sep åker Elin och jag till Dalarna! Allman 204 formligen galopperar sig rakt in i hjärtat på mig! Isa är halt igen och vi bestämmer att nu får hon bara gå... Hannibal uppför sig exemplariskt och drar vagn både i skogen och på ridbanan! Jag hittar hus o stall...
• OKTOBER första tävlingen med Allman första klassen och vinst direkt! Vi konstaterar att Isa inte är dräktig vilket vi misstänkte. Jag bestämmer mig för att köpa Fortuna! Mycket jobb med hus o stall! Jag rider min första dressyr på Allman 62%.
• NOVEMBER Fortuna och Etna kommer till oss! Isa, Wella och Fortuna flyttar ut på lösdriften. Allman ger oss en grym tävlingsdag! 2a i LC, vinst i LB klara för SM i hopp allround! Sista helgen spenderas i Globen med underbara människor!
• DECEMBER Allman går km i hopp och dressyr me fina resultat! Fölen får åka på löshoppning och vi jobbar på hemma...

Plusen under 2011 måste helt klart vara att jag lärt känna Josefin!!! Ett helt år har hon snart hjälpt mig <3 Och jag hoppas det blir många till!!! Att fina Wella föddes... Tror mycket på henne!!!
Och att Allman kom in i mitt liv, denna häst, jag är glad för varje minut jag tillbringar med honom!!!

Minusen är helt klart Isas framben som inte håller... :( de gjorde att inget blev som de va tänkt!
Och att jag blev ensam... Det är fortfarande oerhört tungt men de visa säger "Tiden läker alla sår".

Gott nytt år kramar...
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

Åh.. Jag blir så berörd och känner igen mog mycket i ditt år 2011.. Mycket skit med inslag av ljusglimtar.. Jag hoppas verkligen att 2012 blir ett mycket bättre år för oss!!!

2012-01-01 @ 12:10:11
URL: http://teamdalex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0