Dåligt samvete

Just nu gror mitt dåliga samvete som bara den... Blir trött på mig själv ibland, mamma säger att jag måste lära mig ta de lugnt och minska på kraven...
Igår hade jag en riktig kaos dag när inget blev som de skulle. Isa o Co. rymde, Fortuna kom travande framför huset (visade mycket trevliga rörelser) och de andra tre nötterna i full galopp ute på stora vägen. Detta resulterade i att Etna snabbt åkte in i boxen igen... Ut och fånga rymlingar!!!
Isa och Diamond in i en annan hage fölen in i en box! Ut och lokalisera felet (hålet) knäckt stolpe och massa tråd nere. Och ungefär där någonstans gick min dags-plan i stöpet!
Etna fick i alla fall ett pass på banan hon jobbade jätte fint till min stora glädje, de behövdes då de andra inte stod högt i kurs! Isa va ja så arg på så jag skrek så grannen kom ner o undrade om ja blivit sparkad :/ men hon va riktig dum... Hoppade o for och kunde inte vända i stallgången, och de kan Isa faktiskt egentligen!!!
Sedan skulle veterinären komma klockan tolv, kom halv två... Där gick en och en halv timme som Allman kunde fått jobba på istället blev de vila för hans del, oplanerad sådan!

Fortuna och Wella är numera vaccinerade, den bruna chippad och id-kollad... Den gula "utredd" om sina fläckar... Regnskållor! Så imon åker pälsen av medhårs och Fortuna ska få sitt första täcke, hon ska behandlas med salva så hoppas vi de försvinner!

Så var är då mitt dåliga samvete?!? Hästarna, huset och julen... Ungefär där ligger de!!! Hinner inte de jag har planerat och då känner jag mig dålig... Ändå har jag blivit så mycket bättre än jag var innan.
Igår fick Allman vila, inte planerat! Idag Etna, imon får troligtvis båda vila eftersom jag måste klippa föl ta in gran osv... Ge mig bara en lugn julafton så är jag snart laddad igen.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Anna Rubin

Åh jösses!! Vilken dag! Men du... ta det lugnt!! Det brukar aldrig bli som man tänkt sig iaf.. du är jätteflitig med träningen tycker jag!

Kram på dig och sköt om dig!

2011-12-20 @ 14:36:31
URL: http://annarubin.blogg.se/?tmp=27081924
Postat av: Anette Holmgren

Lille vän...skit i julen, det kommer flera! Hästarna mår inte heller dåligt av att vila lite (det säger jag bara för att jag inte heller hunnit med något mer än att ta ut-mocka och ta in denna veckan.:)

2011-12-20 @ 17:05:44
Postat av: Emelie

Att du orkar! Jag har bara två varav en pensionär och det är knappt jag får ihop allt ;)

Rymlingar är alltid spännande, mina är duktiga på det med...

Nu hoppas vi det fryser i backen snart, delvis för leran men också att staketstolparna fryser fast...

2011-12-21 @ 13:23:23
URL: http://solhem.biz
Postat av: Mikaela

Tusen tusen tack för de snälla kommentarerna!!! De värmer... Jag hoppas att de va en engångsföretelse med rymlingar :/ hmm mm inte kul o ha hästar på riksväg 125!!!

2011-12-22 @ 07:49:00
URL: http://teammr.blogg.se/
Postat av: josse

ja jisses vad du står i !!!

Men man får inte glömma att bara ta det lite lugnt ibland , typ i en vagn med sällskap av mig !!! :)

Nu börjar julstressen försvinna ju så snart kommer lilla jag ut till dig :)

2011-12-28 @ 20:45:27
URL: http://jnordlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0