Helg igen

Nu är det helg igen och på söndag får vi tända det fjärde advents ljuset! Vet inte vart tiden tar vägen... Den skenar i alla fall ifrån mig... Nästa helg är det julafton och jag har fortfarande 100 saker kvar att göra innan dess.
På hästfronten flyter de på rätt bra, i torsdags hade jag kvalitets tid med Isa och fölen. De fick komma in och bli riktigt ompysslade Isa och Fortuna fick även manarna klippta. Vi blir inte kloka på Fortunas fläckar... Så på måndag kommer veterinären. Då blir de koll av det, vaccination till båda de små och id kontroll av Wella...

Allman och Etna fick i torsdags komma ut på en "jogging" tur med mig och Josse. Jag red Etna och hon skötte sig riktigt fint... Tycker att vatten är läskigt men har börjat acceptera det mer och mer!!! Mycket bra... Va stundtals riktigt mjuk och fin, kul!
Idag fick båda ett pass på banan i lampans sken... Etna longerade jag och Alle fick tömkörnings gjorden på sig! Båda jobbade fint och avslappnat i 30min.

Nu blir de jobb-helg för mig igen då jag har bytt med Emma så i helgen är det inte jag som sköter stallet ;)

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0