Pigga hästar

Just nu vet jag inte vad som flugit i mina hästar... De är mer vilda än tama hela bunten!
Idag var jag och Allman ute på en tur med vagnen, han taktar, hoppar och studsar... Efter en timme och en kvart ute i skogen kan han knappt skritta hem och då har det tills största delen varit trav och galopp när vi varit ute.
Väl hemma möts vi av Dockan och Etna som far runt som tokar i sin hage piper, bockar och sparkar i 110km/h det är ju tur att jag gillar pigga och glada hästar ;)

Etna visade prov på talanger ur den högre skolan även igår när jag longerade... Galna hästar!
Dockan vet jag inte vad de tagit åt, hon har myror i hela kroppen, så just nu rids och tömkörs hon "bara" då det känns riskabelt och sätta henne i vagnen med de humöret hon visar upp. I grund och botten är hon en väldigt känslig häst och skulle något hända med henne så får vi nog inte henne i vagn igen därför avvaktar vi... Bättre att ta det säkra före det osäkra.

Lugnast verkar de vara i lösdrifts hagen, de har inte visat prov på några myror ännu ;) i helgen ska de få en bal med ensilage i hagen... Känner att de små behöver de, vill inte att de ska tappa något. Diamond tillhör sorten som aldrig lägger på sig så det är för Isas del man inte skulle ha det i så fall, men hon får väl helt enkelt bli lite tjock så länge hon bor här ;) hon ska kanske flytta iväg snart..

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Christina

Känner igen det där med pigga hästar ;)!

Men Isa...ska hon flytta?

Kram/C

2011-12-08 @ 20:01:07
URL: http://stuterirubin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0