Söndag

Söndagen skulle vi då ägna åt dressyr... Närmare bestämt även detta ett klubbmästerskap!
Jennifer skulle rida en LB:1 och startade tjugo över nio. Vi räknade med en timmes framridning så han verkligen skulle komma till ro och slappna av. De tycker jag vi lyckades bra med och det såg väldigt fint ut.
Väl inne på banan tycker jag också de såg bra ut, visst kommer han upp lite med huvudet ibland men annars såg de lugnt och harmoniskt ut.
När de skulle göra sista halten var det dock en häst utanför som gnäggade och då måste ju även Allman hälsa så upp med huvudet och gnägga ;)
De red ihop 57,93% kanske lite snålt med poäng kan jag tycka men det var fler som fick dåligt betalt... Vi är i alla fall nöjda med hur han uppförde sig!

Så var det bara att lasta Allman åka hem och fixa stallet för att sedan sticka ut på äventyr med små trollen...
Wella och Fortuna skulle få prova på löshoppning uppe i lammåsa!
De skötte sig med den äran, snälla att lasta och att köra och uppförde sig prick fritt på plats. Underbart med väluppfostrade hästar...
Det var jätte kul att se dem röra sig och hoppa och ingen av dem gjorde mig besviken. Wella har en fantastisk trav och Fortuna hoppade lika runda fina språng som morfar :p

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0