Dagens bravader

Den här lördagen har varit fylld av hästar på alla möjliga vis, började med att jag skulle åka ut och ge hästarna lunch men på väg dit fick ett litet sms om att Emma redan hade fodrat lunch. Så det blev istället massa fix i stallet, plockade ordning bland Isas täcken och hämtade en kärra spån utöver allt annat som man alltid gör, mockar, fixar mat, fyller på vatten, sopar osv.

Sedan begav jag mig utåt Björköby för att klippa en häst, klippningen förlöpte verkligen smidigt och smärtfritt. Det ända damen hade åsikter om var klippningen under magen, det tyckte hon var lite onödigt, förmodligen kittlades det.

Sedan gasade jag och passaten ut till Bråtåkra för en ridtur i snön med Isa. Det blev en väldigt fartfylld sådan vilket kanske inte riktigt var meningen men kul hade vi i alla fall, vi red rundan utmed sjön och lilla fröken var rädd för i stort sett allt men hon lyssnade iaf och jobbade samarbets villgt med mig förutom när hon hoppade över eller undan för massa läskiga faror, som jag inte såg röken av men det gjorde hon!
Inte blev det bättre av att en av sommarstuge ägarna hade ordnat en för tidig "majbrasa", där blev de massa frustande och skuttande. I sista backen på vägen hem joggade vi i lagom takt i lite lägre form, jag var nöjd och glad över att Isa verkade ha funnit sig till ro, det skulle jag ALDRIG tänkt för när vi närmar oss krönet kommer (enligt Isa) en livsfarlig varelse med en ännu hemskare varelse i lina (människa och hund) varvid hon tvärvänder och hoppar rakt upp i luften... Där låg jag på marken i snön med en häst som tittar ner på mig med pigga och glada ögon som tycks säga -"Men matte va du inte med på de där, ja skojade ju bara lite med dig".
Jag kunde inte annat än att skratt och inte slog jag mig heller, knasiga Isa som egentligen inte är rädd för någonting.
Jag ville ha en pigg häst och nu har jag fått en som är mer vild än tam men ingen är gladare än jag över detta.


Pigg och glad Isa <3

Nej nu ska jag slå mig ner i soffan med popcorn och nyaste nummret av ridsport, imorgon ska jag upp och jobba innan det återigen bär av till mitt andra hem, stallet!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0