Glädje

I måndags var Eva i stallet och masserade Isa, hon tyckte hon kändes väldigt fin och avslappnad, jämn i kropp och muskler. Isa njöt verkligen av behandlingen och var nära att somna flera gånger, huvudet sjönk längre och längre ner och ibland ryckte det till lite i underläppen. Något som hon visade väldigt tydligt var också när hon tyckte det "räckte" mede massage, hon började pilla på grimskaftet och försökte hitta kvarglömda strån på marken osv så då tyckte hon nog att hon hade haft sin sköna stund.Emma red henne på förmiddagen ute i skogen, skönt att hon fick komma ut en runda annars hade jag inte hunnit med det mellan jobb och massage.

Igår var Jennifer med mig i stallet, första gången hon skulle rida Isa sen hon kom hem. Jag fixade allting i stallet och Jennifer styrde med Isa och utrustningen, det blev dressyr i ridhuset med mycket fokus på volter, ställning och att vara följsam i kroppen. När jag kom in i ridhuset hade de varit själva ett tag och det var ett mycket fokuserat ekipage som jobbade tillsammans med stor glädje igen.
Jag fick medhåll om att vi återigen har en häst som verkligen vill jobba och är mycket mjuk och följsam i kropp och mun, precis som det ska vara. Igår var det en fröjd att se sin häst bli riden.
Sen att hon spelar på att hon är rädd för diverse skuggor och hörn det får man försöka ha överseende med, det kommer av att hon är så pigg. Som Jennifer sa så kommer det mer och mer när hon blir "varm" det vill säga när man har galopperat igång henne, du kan ta några korta galopper utan att detta kommer fram men när man sedan får igång galoppen och börjar jobba så kommer det som ett brev på posten, dels är det väl som sagt att hon är pigg men också att det kanske blir lite jobbigt och att hon då spelar på detta istället.Nästa onsdag blir det nog årets första hoppträning för Kim, ska bli spännande att se om hon ser någon skillnad på henne.
Som ekipaget jobbade igår kanske jag kan övertyga dem om att tävla dressyr den 2 april också, vi får se.
Nu gäller det att ha is i magen och behålla vår glada häst det är de vi måste fokusera på i första hand.

Idag tänkte jag att Isa och jag skulle ta en lugn tur ute och även klättra lite i backarna, bra för musklerna på både häst och ryttare.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Etna Grönkulla

Vill bara hälsa genom matte att jag faktiskt saknar er uppe i kalla Vetlanda! Just nu gör jag ingenting mer än står still i gången och njuter när matte borstar av all päls som faller av i drivor! Magen är stor och tar emot en del, men jag är ändå snälla, gulliga Etna, som gärna lägger huvet i famnen på folk! Jag har faktiskt fått en ny kmpis i Vidja som också snart skall vara mammaledig, vi haf lite mera gemensamt nu, annars har jag ärligt talat alltid tyckt att hon varit lite tråkig!



Isas kompisar hälsar och tycker att det är toppen att hon har återfått sin arbetsglädje, Sol hoppas att få tampas med henne på hoppbanan (körbanan?) i sommar....



Kram till er båda från matte och husse samt lillmatte!! //Etna

2011-02-17 @ 20:59:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0