Hemma igen

Nu var det längesedan jag uppdaterade igen, jag hade iaf en toppen vecka i Holland och Österrike! Fina hästar, massa prat och skratt, vad mer kan man begära?
Tyvärr blev det ingen träning med Isa där innan jag åkte, då vi var för få som kunde vara med så fort vägarna och vädret blir lite stabilt så kommer jag nog istället åka iväg och träna dressyr varannan vecka. Jag funderar även på att åka söderut och köra Skånes "Koncupen" för att fixa lite kval i presicionskörningen, det finns ju både ett SM och ett NM att se fram emot! Jag har aviserat lite smått om detta på facebook och vips har både jag och Isa boende och kan även låna vagn så jag slipper köra med två bilar ner, härliga fjordkompisar man har.

Under veckan som jag var borta jobbade Josefin och Isa på med lite varierande uppgifter, verkar som de har kul och trivs ihop vilket är väldigt skönt. Sen att man kom hem till ett stall där box och hästens saker var i perfekt skick gör inte saken sämre, sånt gillar jag, mycket. Josefin ska även rida Isa idag, skrev just en "vägbeskrivning" på Bäckrundan till henne, får hoppas att de hittar.

I tisdags fick det tyvärr bli vilodag för Isa då jag istället fick promenera med Dockan i närmare en timme, då hon hade lite känningar utav kolik. Det släppte utan några men så det var verkligen skönt! Man tänker på både Dockan och fölis nu, får hålla tummar och tår att det inte händer igen.
Isa fick istället ett körpass i onsdags och nu känns det som jag börjar känna igen den Isa som jag haft innan, nu var det återigen ett rejält tryck i steget och en häst som ville framåt. Det blir så mycket lättare att köra när man slipper driva hela tiden utan att man istället kan jobba på den farten hästen självmant jobbar fram. Jag måste dock "lära mig" att köra med pisken igen, har kommit ifrån det lite i och med att jag kör Dockan mestadels utan pisk för att hon blir så stressad av den.
Igår joggade jag och Isa lite lätt i ridhuset jobbade mycket lösgörande i skritt och tempoväxlingar. Behöver jag säga att jag längtar efter vår och tävlingar? Men nu ska jag hålla mig lugn och inte stressa fram något. I helgen ska vi försöka komma ut på lite längre turer och även försöka hinna med att putsa och dona lite i stallet.

Måste höra vad ni tycker om den nya blogg designen?!? Själv är jag jätte nöjd och tacksam tycker att den passar mig precis, körningen i centrum men ett speciellt hjärta till hoppningen, det är så jag känner.
Vill passa på att tacka snälla Emilia för hjälpen, kika gärna in på hennes blogg www.eemilian.blogg.se

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0