Nya tag

Från och med nästa måndagen den 21e börjar jag jobba i patrullen igen, allt har så klart sina för- och nackdelar men just nu känns det väldigt bra att gå tillbaka till patrullen!
Sen en tid innan jul har jag känt att jag mer och mer glidit ifrån det liv som jag verkligen älskar, livet med hästarna, kompisar och allting här hemma. Nu har det bara varit jobb, jobb, jobb och jobb och jag har varit så stressad av detta inombords och på sätt har det gått ut över alla i min omgivning, människorna runt omkring i form av att jag varit sur, tvär och fruktansvärt trött och över hästarna med känslan att jag inte hinner någonting längre!
Kände det väldigt tydligt nu när jag var i väg en vecka, då kände jag mig som en helt annan människa, skrattade och var glad och så fort jag landade började jag tänka på allt som jag "behövde" och "måste" göra. Den stora nackdelen är ju att det blir helgjobb igen, men det går bra bara man planerar efter de.
Nu kommer jag jobba från 7.00 till 23.00 alla dagar jag jobbar, vilket innebär väldigt få pass på 6 veckor. Jag hoppas att detta ger mig mer tid till allt det jag älskar!

Tanken idag var ju att jag skulle kört en lång runda men eftersom tröttheten är enorm blev de sovmorgon och den blev för lång för att hinna med en körtur innan mina föräldrar kom hit på middag. Jag var ute och gav hästarna lunch och fixade allt i stallet. Isa vaggade fram som en pigvin idag, det hade blivit något missförstånd så hon hade båda sina utetäcken ute vilket innebar att hon hade fyra?!?! Täcken på sig ute, så jag plockade av de tjocka utetäcket så fick hon nöja sig med de andra. Hon fryser så lätt så hon har två stall täcke inne och sen ett utetäcke över när hon är ute. Hon var inte ens säskilt varm idag när hon hade fyra på sig. Hon är väl som sin matte, som också alltid fryser, nu ska jag krypa ner under min värmefilt i soffan, det är verkligen en underbar uppfinning.
Fast idag har jag väl "skäl" att frysa, har varit i Nässjö ishall och tittat på hockey och det är nog den kallaste ishall som finns. Min bror spelade hockey, tyvärr blev de förlust för dem men de säkrade iaf nytt kontrakt i div 2 så det var positivt.

Här bjuder jag på några bilder:

Åkerbo i maj 09

Jennifer och Isa i vetlanda hösten 08

Jennifer och Isa vetlanda hösten 08 seger i LB:1 med 69%

Fanny och Isco NG vintern 08/09

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Efwa

Hoppas dina nya arbetstider kommer få dig på bättre humör och få dig att känna att du hinner med.



Kramar

2011-02-15 @ 10:49:29
Postat av: Christina

Känner igen mig lite i det du skriver. Har helt tappat sugen men hoppas att den snart kommer tillbaka;)!

Hoppas att du också finner ro att hinna med allt som du älskar!

Kram Christina

2011-02-15 @ 21:26:54
URL: http://www.stuterirubin.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0