Helg

Vi började helgen lite lugnt i och med att Isa fick vila i fredags, jag skulle iväg på Jönköpings fjordhästförenings årsmöte på kvällen och då blev de tajt med motion för Isa också mellan jobb och möte. Dock fick jag mig en riktigt promenad när jag skulle ta in hästarna från hagen, solen lös ute och de va ljust så de hade väl ingen lust att komma in, vilket innebar att jag fick pulsa fram ömsom på snön ömsom i den i en kilometer ungefär (de har förmånen att ha en stor hage) jag svor lite över dem då men de blev snabbt förlåtna!
Innan årsmötet begav jag mig för att spana in Stuteri Yxnavalls senaste nyförvärv, godkända fjordhingsten Zamir, han var en riktigt trevlig krabat med en sida som tilltalade mig!
Årsmötet hade vi ute i Norra Sandsjö tillsammans med Ardennerföreningen, vi åt god mat och fick lyssna på information kring husarena innan de rätta årsmötet satte igång, jag fick pris som klubbmästare i presicionskörning med Isa, blev dock väldigt besviken och ledsen när det uppärksammades andra resultat utan att ens nämna mina och Isas 2 brons medaljer på SM, känns som ett riktigt slag i ansiktet. Är det skillnad på folk och folk eller varför uppmärksammades inte våra prestationer? Man börjar ju fundera...

Igår var jag och Nellie ute på en blåsig tur med två pigga hästar, red runt sjön till råga på allt det gjorde väl inte så att det blåste mindre om man säger så.
Idag ska Josefin följa med till stallet igen hon ska få lite hjälp av mig i ridhuset, tanken är ju att hon ska ta hand om Isa nu när jag är i Holland. Emma rider en av dagarna sen tar hon resten. Får se om vi hinner med att putsa lite också, det skulle verkligen behövas!
Imorgon hoppas jag på att det blir dressyr träning i stall Bäckseda, har dock inte fått det bekräftat ännu då vi eventuellt blir för få, jag håller iaf tummarna, stenhårt! Blir lite tajt med träning innan flyget går mot tyskland men vad gör väl det?!? Om jag får träna med min lilla prinsessa... Då kan det vara värt att stressa lite, har jag bara packningen klar innan så fixar det nog sig.

Nä nu ska jag bege mig ut i det fina vädret, promenad och handling står på listan, innan det blir stallet i eftermiddag.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josephine -

Å holland ! Man får möjligen inte följa med ;D

2011-01-31 @ 15:43:58
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/
Postat av: Isco

http://www.hastnet.se/hastmarknad/sok/annons.php?aid=444767

2011-02-08 @ 10:13:05
Postat av: josephine-

vart i holland hos vem var du ? :)

2011-02-08 @ 13:27:39
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/
Postat av: josephine

A , det är sant! :) det e nog samma överallt. Men det är bara att det känns så för att man inte kan kontakta vetrinärer och sånt lika lätt :)

2011-02-11 @ 01:04:02
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0