Ordningen återställd?!?

Så var Isa på plats i stallet igen... Det var jätte kul att se henne igen och hon kände igen sig "hemma" det märktes, framförallt märktes det att hon och Dockan hade stenkoll på varandra!
Isa gnäggade en gång sen fortsatte damerna och "prata" med varandra ända tills de slutligen fick komma in och hälsa på varandra på riktigt. Tanken är att Isa och Shakira ska gå ihop, men det går ju inte att lämna Isa i hagen om tex Shakira ska ut så vi funderade idag lite smått på om man sedan skulle släppa dit de andra ponny damerna också så att de får gå ihop alla fem, kanske blir enklare så, vi får se! Än så länge går Isa i en mindre hage jämte Shakira...

Grönkulla folket anlände runt tolv tiden till stallet med min guldklimp då hade jag redan fixat allt i stallet och "mockat ut" Etnas box så Isa kunde flytta in, Isa kommer sova gott inatt med tanke på hur mycket spån det var i Etnas vallar så har Isa nu istället värsta lyxbädden.
Sedan for vi hem och fick god mat som Andreas hade kockat ihop, sedan blev det körning med Etna i ridhuset. Hon uppförde sig helt super och jobbade på riktigt bra! Jag hoppas på att jag får lite bilder vidarebefodrade till mig, Anette fick även hoppa upp och prova att köra lite på riktigt, jag tycker hon fixade det bra hon ska bara komma ifrån sin "höjdrädsla" dvs ovanan att se hästen ovanifrån så ska det nog gå bra. Jag tror och hoppas att de var nöjda med jobbet jag gjort på Etna... Jag hoppas ju på att detta bara är början på ett bra samarbete! Det var så klart sorgligt att Etna åkte hem, kommer sakna henne och hade gärna haft kvar båda damerna i stallet, hon är otroligt positiv häst som verkligen älskar att jobba!

För Isas del gäller det nu att försöka komma tillbaka i gammal god form igen, jag tror vi får börja med saxen för hon ser ut som en strävhårig tax just nu!
Eva kommer imorgon och ger henne massage för att känna om där finns några direkta spänningar så här innan hon kommer igång så att man vet vad man ska jobba med. Första dressyrlektionen är bokad till nästa måndag, sedan på kvällen tar jag flyget ner till Holland för att tillbringa en vecka med Erika.


Bilden är från 2010 då Jennifer och Isa hoppade
efter uppehållet när hon var skadad.

Återkommer snart igen med lite info kring hur Isa känns.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0