Dag 5 - Det här har jag med mig på tävling

Om jag ska gå igenom allt jag har med mig på tävling så kommer detta bara bli en lång lista därför tänkte jag välja ut saker som är viktiga för mig i packningen.

Vagn och sele är så klart de viktigaste sakerna för mig när vi åker på tävling, till vagnen hör även pisken som är obligatorisk i en kusks utrutsning. Jag har även en "stor nummer lapp" där man ska ha ekipagets nr när man tävlar körning denna fäster du sedan på vagnen. När vi kör dressyr har vi skinn-detaljer på vagnen för att den ska se finare ut, även vid presicionen har du dessa på.

Till hästarna packar jag alltid led-träns, täcken, benskydd och lindor i alla dess former för att vara utrustad för alla väder och händelser. När vi kör maraton momentet har jag även boots på alla fyra benen. I mitt tävlingsskåp har jag även ett litet fack som jag kallar "allt-i allo fack" där ligger alltid pennor, kedjor, tejp extra remmar osv allt man kan tänkas behöva om man skulle behöva laga ngt.



Så här ser mitt tävlingsskåp ut fast det är blått.

Mina och Andreas kläder har jag alltid i en särskild väska så fort de är tvättat så packar jag ner allt där igen, det innebär att man alltid vet var allting finns och man behöver inte oroa sig för sin egen packning på samma sätt. Denna väska rymmer kläder för alla tre momenten, skönt och praktiskt.

Till hästarna får man självklart packa en massa foder jag brukar alltid packa till minst två dagar extra då har man mat så de räcker ett tag till om något skulle inträffa eller att man känner att de behöver lite extra. Sedan har jag alltid med mig elektrolyter på tävling detta gör att de återhämtar sig bättre och återställer vätskebalansen i kroppen. Jag har även med mig div krokar och täckeshängare på tävling så man kan ha ordning och reda bland alla sakerna utanför boxen. Har även en särskild "hängare" till selen, vilket är väldigt skönt då den tar mycket plats.

När vi åker på tävling med Isa är alltid "Fisken" med... Det är en liten maskot som vi vann på gröna lund när vi var på SM i stockholm 05, och på något vis går det alltid bra när den är med upp till banan eller åker med i vagnen. De tävlingar, klasser, moment vi glömt den till har oftast inte gått så bra resultat mässigt.

Det var lite info kring mina tävlingssaker, har ni några frågor så bara fråga så ska jag försöka svara!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: nettan

hej mickaela,kul att du har en blogg,den lägger jag i favoriter,kul att låsa hur det går för er!

ja,massvis med grejer blir det som behövs,jag vet bara när jag skulle på westernträning,my good va grejer man tog med..men nu är jag hästlös och har två katter att ta hand om istället,kika gärna in i min blogg: www.lugnochharmoni.blogspot.com

där skriver jag varje dag om allt möjligt mellan himmel och jord.

kram nettan

2011-07-20 @ 20:23:12
URL: http://www.lugnochharmoni.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0