Funderingar

Mitt hjärta och min hjärna är inte riktigt sams just nu gällande Isa och hur man ska göra, hjärtat vill ha tillbaka den fina hästen vi hade och tävla med innan hon började strula med skador osv... Hjärnan säger att vi kanske har haft våran bästa tid det kanske är bättre och betäcka och minska ner på de yttre påfrestningar...
Svårt, svårt, svårt och jag måste ju bestämma mig snart om det ska bli föl nästa år och då kommer ännu ett beslut, vad ska man ha för hingst?!
Även detta är ett svårt val... Och jag känner att jag kan så lite om nackdelar och fördelar fördelat på hingst och sto. Om någon har några tankar dela gärna med er, sen är det inte säkert att jag lyssnar ;0) för det mesta har jag gått min egen väg och gjort det som känns rätt med min magkänsla... Men jag tar gärna emot åsikter!

Troligtvis åker vi till Falsterbo redan imorgon, ska bli så galet roligt jag har inte varit där sedan 2006. Jag åker med Kim och hennes familj, två fem åringar har vi med oss så mån, tis får ni hålla tummarna så vi får stanna hela veckan...

Igår fick vi i alla fall en väldigt rolig nyhet mitt i min förvirring... Vi får flytta ner i lilla stallet!!! Vilket innebär att vi nästan har ett "eget" stall, det kommer bli Isa, Dockan, Diamond och Etna... Wella hoppas jag att hon kan gå på lösdriften annars ska hon också ha en box. Så då har vi fyra eller fem av sex boxar i det stallet, den sjätte boxen är det en liten tjej och hennes B-ponny som har. Ska bli så kul, man kan ha lite mer saker lätt tillgängligt och ha hästarna uppbundna utan att stå ivägen för andra... Sen kommer vi även ha en egen sadel kammare där nere! Jag tror det kommer bli toppen, de nedre blåa väggarna ska bara målas sen är det fritt fram, ni ska få se foton så fort det är klart.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Josefin

Det bästa med ston är just detta- att kunna ta in dem i avel när det kanske inte funkar att använda dem till just det man önskar. Jag kan tipsa om att ta en liten högre hingst med gång :) lycka till med dina funderingar och synd att vi inte ses på sm!

2011-07-01 @ 15:11:21
Postat av: Therese

Vad härligt det låter med "eget" stall! Skönt att ha möjlighet att göra lite mer som man själv önskar...;)



Tråkiga omständigheter gällande Isa och betäckning men ni har ju haft riktigt fina framgångar och en riktigt lång konvalacens kanske gör henne gott? Satsar du på Etna och Dockan i höst?



Gällande bet., gå på din magkänsla! Fundera över vad du vill ha ut av fölisen? Stammmässigt har du ju ett sto som lämnar stora möjligheter, en snabbtitt på BB och hennes avkommor ger sken av hennes "svaghet" exteriört är huvud/hals/bål och traven?



Lycka till, vad det än blir!



Kram T

2011-07-01 @ 15:40:15
URL: http://stallthema.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0