Hingst

Nu är Isa hos hingsten... Närmare bestämt hos Zamir och Jenny Holmkvist,  på stuteri Yxnavall. Jag och Josefin åkte dit med henne vid lunch tid, blev lite fika och mycket hästprat. Så klart var vi tvugna att kika närmare på Zamir också, jag tycker att han har växt i sin kropp och var ännu bättre än i Vetlanda, på pluskontot är helt klart att han har lite längd på halsen och ett väldigt fint huvud.
Nu håller vi tummarna att det inte tar alltför lång tid innan Isa blir "kär"...
Dock måste jag erkänna att jag är kluven, min älskade lilla tävlingshäst, så som vi har kämpat ihop... Men hon är fin och en toppen mamma så detta blir nog bra bara min hjärna vänjer sig.

Hovslagaren var och raspade lite på Wellas hovar idag igen, nu tyckte hon att det blivit mycket bättre än sist, skönt!
Att min lilla fölunge sedan sköter sig oklanderligt gör inte saken sämre! Hon är nog inne i en växtfas nu, rumpan är betydligt högre än framdelen och hon är lite tjock i kotorna bak och även lite "röd-rosa" i kanten på hoven så nu blir det lite mer inomhus vistelse för lilla fröken så hon får vila sin kropp.

Nä nu ska jag slå mig ner i soffan jämte min kära sambo!

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: josephine - junior med satsning mot sin dröm

Spännadne :D



Sv: i gäsene tror ja det hette, lite uppanför Ulricehamn tror jag :) Typ P&J

2011-07-12 @ 11:09:18
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0