Dockan i vagn

Äntligen har jag fått köra Dockan igen, underbart! Ska jag vara ärlig trodde jag hon skulle hoppa och studsa för hon har varit lite sådan nu när man har tömkört... Men hon uppförde sig exemplariskt och stod still i halter, för- och frånspänning, hon är verkligen jätte fin i munnen lyssnar så fint framåt och bakåt. Wella fick följa med och gå jämte dockan i transportgrimskaft. Detta gjorde jag med Isco (Isas fölunge) och han var en dröm och köra in lugn och fin och inga dumheter eller påhitt när de känner till allting från det att de var små.
Wella följde så snällt med, hon tog inte i bakåt någon gång, dock tyckte hon att en vilt skällande hund i hundgård var väldigt läskig och försökte gå "före" Dockan då är det skönt att ha ett sto som snällt går fram och är totalt obekymrad om skällande hundar...
Vi gick förbi hunden igen när vi vänt och då gick det mycket bättre, då hade hon ju mamma mellan sig och hunden vilket var mycket bättre :0)

Inte världens bästa bild men ändå ett bildbevis över dagens bravader,
Jag är verkligen glad och stolt över att båda uppförde sig så bra.

Igår var jag bara i stallet och klappade lite på dem, spenderade dock fyra timmar inne i ridhuset då det var Clear Round ute på vår stora gräsbana. Jennifer hoppade sin stora häst och så hjälpte jag Kim med hennes fyra hästar. Trevligt i det fina vädret med sådana fina träningstävlingar inte alla förunnat.
Tanken var ju att Jennifer skulle hoppat Isa också innan Örebro men så blev det ju tyvärr inte...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0