Dystert

Just nu är läget inte på topp hos oss... Helene tittade på Isa igår och visst är hon oren på vänster fram! Dock känner inte hon heller någon värme eller puls.
Vi böjde båda hennes framben och fick rejäla reaktioner på båda, dvs hon blev riktigt halt (det kan ju vara så att hon har pålagringar eller ngt liknande som gav utslag efter det maratonet på Flyinge?!?).
Jag är så glad att jag har en veterinär som jag kan resonera och diskutera med, det första hon frågade var hur jag tänkte och vad jag ville ha för upplägg.
För mig är det självklart att vi ska kolla upp vad det är och hur man går vidare. Men jag måste erkänna att jag nog inte är så sugen på att behandla i leder osv, då väntar en lång konvalecens och återigen en lång uppbyggnadsperiod... Om vi jämför med 2009 då tog det ett år att komma igång ordentligt då är Isa femton och ett halvt år, det kanske är bättre att betäcka henne nu och hon får bli avels- och hemmahäst!?!

Isa har ju i hela sitt liv varit otroligt fräsch och alltid varit en "fajter" hon har otaliga placeringar och rosetter i de flesta grenar... Vi får helt enkelt ta en dag i taget och se vad som händer.
På torsdag nästa vecka ska vi i alla fall till Vaggeryd för en hältutredning...

Kram
Mikaela <3


Kommentarer
Postat av: Veronica

:( Hoppas hoppas att ni inte hittar något allvarligt!

2011-06-17 @ 13:23:41
URL: http://sindarvelukas.blogg.se/
Postat av: Efwa

Jag läser varje inlägg men som sagt i soffan och kan inte riktigt kommentera från telefonen.



Jag hoppas nu detta är något enkelt och lätt avhjälpt så ni inte hamnar i en sits som varken du eller hon vill ha egentligen. Men där har man ju fördelen över att ha ett sto. Det finns ju en användning till om det nu skulle vara så.



Lycka till!

2011-06-17 @ 15:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0