Hovslagaren

Idag har min duktiga hovslagare varit i stallet, nya skor för Isas del och Wella fick hovarna raspade för första gången. Hon skötte sig med den äran, lyfte snällt på hovarna och stod nästan helt stilla. Vi tog tre hovar sen fick hon ta sig en slurk mjölk innan den fjärde och sista hoven blev raspad. Fick mycket beröm för en snäll fölunge som var väldigt duktig på att lyfta sina hovar, härligt!
Wella fick bli lite "vuxen" idag med, lämnad utan mamma för första gången. Nu är det slut på sötebrödsdagarna och det är dax och börja jobba igen. Båda två uppförde sig jätte bra, visst var de lite skrik men inte värre än så. Dockan var verkligen super fin att jobba med mjuk och fin i både mun och sidor, jag ställde inga högre krav utan det var mest mjuka svängar och volter i skritt blev även lite jobb i trav. vi tänkte vi skulle komma igång så smått och jobba henne ungefär varannan dag, ska bli så kul att sätta henne i vagnen igen, jag längtar!

För Isas del är det boxen som gäller för tillfället, pratade med veterinären igår och hon tyckte vi skulle hålla henne inne nu ett tag och se om det blev bättre hon kunde gå ut i en liten hage om hon höll sig lugn.
Så idag när jag var i stallet fick hon gå på framisdan, tokiga hästen sparkade bakut så hon höll på att slå över. Då kan hon inte ha så ont va?!? ;0)
Veterinären ska titta på henne ikväll... Hoppas det var ytterst tillfälligt för hon såg mycket bättre ut idag!
Vi vill inte missa alla planer nu igen, känns som vi har haft våra struliga år, ja hade tänkt att vi kunde avsluta på ett snyggt sätt också...

Muscot, hästen jag skulle tömköra i måndags uppförde sig SUPER. Va lätt och fin och tömköra och brydde sig inte det minsta om sele eller linor. Så om två veckor blir det lite jobb med plaströr. Det är så kul och inspirerande att jobba med olika hästar, ska försöka få lite foton nästa gång jag tömkör både Dockan och Muscot så ska ni få se.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Anna Almén

Hoppas det inte är något allvarligt med Isa. Tänker på er. Roligt att Wella sköter sig. Hon kommer bli en kanonponny!

2011-06-15 @ 17:56:27
URL: http://www.ah-designers.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0