Midsommar

Så har midsommarhelgen passerat och även första dagen på min 4 veckors långa semester. Midsommarhelgen ägnades mest åt jobb då jag jobbade lör-sön, Dockan och Wella hade de riktigt lugnt och skönt, de vilade i hagen i dagarna tre, de fick lite gos och pyssel i hagen annars fick de bara vara hästar.
Isa skulle ju stå på box i två dagar och sedan ut i 10*10m hage men efter mycket funderande och pratande med andra hästmänniskor och veterinärer beslutade vi oss för att låta henne stå inne hela helgen och idag släppa ut henne med de andra.
Hon "stimmar" runt väldigt mycket och vandrar hela tiden när hon är själv därför kändes det som påfrestningarna på benet skulle bli värre än om hon gick ute med sina kompisar och var lugn. Så idag släppte vi ut henne och hon kommer få gå ute dygnet runt med kompisarna. Hon var lugn när hon kom ut och började beta direkt, vilket var jätte skönt.

Dockan tömkörde jag idag med Wella som sällskap på banan, det gick jätte bra även om fokus ibland låg på Wella istället för mig, men vad gör det när solen strålar från en klarblå himmel och fölungen är överlycklig och dessutom visar upp en riktigt fin trav...
Sedan var det slut på det roliga, dags att raspa Wellas hovar igen. Idag var inte koncentrationen på topp om det berodde på att hon var trött eller alla flugorna låter vi vara osagt men nu är fötterna fina igen i alla fall.

Det var läget hos oss just nu...

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0