Promenad

Idag var vi ute på promenad med Wella och Dockan, hade någon sett oss hade de nog trott att det var "familjen tajkon" som var ute och gick. Elin med Dockan i grimskaft och Tindra på hennes rygg, jag med Wella, Jeppe med en hund, My med en hund, en hund lös och slutligen Mattias...
Wella lär sig iaf att det inte finns så mycket som är farligt, egentligen! Vi gick till skogen, där Wella fick gå lite lös och sen vände vi och traskade hemåt igen. Det var egenligen första riktiga gången Wella gick i grimma och grimskaft och hon skötte sig super, gick för det mesta fint brevid mamma eller strax bakom. Vi måste börja öva så smått eftersom vi anmält Dockan till premiering, funderar även på om vi ska åka på någon utställning eller fölmönstring men då blir det ju för att få Wella bedömd. Jag tycker det är kul att ha något att öva mot motivatioen infinner sig mycket fortare då.

Promenad i skogen.

Igår fick Dockan åter ett tömkörningspass på banan och nu var det inte alls lika mycket "skrik" efter Wella och annat  "hitte-på" för att "slippa" jobba. Hon skötte sig jätte fint och jag är så glad över hennes mjuka mun får bara hoppas att det håller i sig. Imorgon får de en vilodag och även måndag (då jobbar jag)... Tisdag får nog My eller Jeppe longera henne lite... Jag ska följa med en kompis till Slöinge och på vägen hem blir det stopp på Ullared för massa fynd!

Isa hon går i sin hage och myser, får massa pyssel och rykt hon tycker nog att livet i allmänhet är toppen. Inte bekymrar det henne att hon haltade lite när veterinären böjde hennes ben hon är lika lycklig för de... Min fina tappra häst, tänk om matte kunde vara lycklig också. Tankarna far runt som stormvindar i mitt huvud...

Kram
Mikaela

Kommentarer
Postat av: josephine - junior med satsning mot sin dröm

ÅÅÅÅ va söt!

2011-06-21 @ 22:24:04
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0