Sommar

Vädret är helt underbart just nu och jag har prickat in det med ledighet kan de bli bättre? Igår tillbringade jag och Emma större delen av dagen i solstolarna, härligt!
Resten av tiden spenderade jag i stallet, klippte Isa och hon blev så fin velade fram och tillbaka om jag skulle klippa eller inte men är verkligen glad att jag gjorde de nu när man ser resultat. Det blir liksom en helt annan häst! Sen fixade jag diverse saker inför tävlingen och så avslutade vi dagen med ett körpass på banan, körde lite program delar och mycket jobb på volter med omställningar som också förekommer i programmet.

Idag var vi och tränade dressyr. Både jag och Karin var mycket imponerade, det var verkligen en helt annan häst som kom till arbete mycket snabbare idag än sist. Vi red programdelar ur LB:1 som kommer vara med på SM i sommar, än finns det mycket att slipa på men formen och flåset är det inget fel på. Vi jobbade även här mycket med att ställa om och verkligen få henne och jobba genom kroppen utan att skjuta ut diverse kroppsdelar.

Ikväll har jag och fam F hämtat en höbal till den sista innan det finns nyttaget hö hoppas jag! Dockan och Wella ska snart få gå ute om nätterna, idag fick de komma ut i hela den hagen de går i och de var inte så angelägna om att komma in ikväll.
Passade även på och gå in en vända i transporten med dem när den ändå var kopplad till bilen, första gången behövde Wella lite "putt" i rumpan andra gången traskade hon snällt in med Dockan. Skönt när man lär de medan de är små.

Nä nu ska jag gå och göra mat till Andreas kommer hem från en fotbollsmatch, bjuder på en bild med Wella och Jennifer från i söndags.


Ska försöka uppdatera imon om allt packande, putsande, tvättande och badande... Så håll utkik!!!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0