Tungt

Just nu är läget riktigt tungt här!
Vi har kämpat och gått in för en sak i år och det har varit allrounden och hoppningen på fjord SM, i lördags fick vi beskedet att detta kommer inte gå att genomföra.
Eftersom all hoppning ligger på söndagen och så även dressyren för allround hästarna. Det går inte och flytta om grenarna enligt arrangören för då krockar det med andra som vill rida tex bruksridnings SM eller dressyren... Vi har fortfarande inte tagit något beslut om hur vi ska göra men det lutar åt att vi stryker oss i allrounden och bara åker på hoppningen. Det är Jennifers sista ponny år och hon ska iväg och plugga sen så det känns som det är de rätta allrounden kan jag ju kvala till själv nästa år igen.
Dock tycker jag det är så tråkigt och till nästa års möte kommer det nog en motion om ett fast schema med klasser osv på SM för är det stört omöjligt att vara med i flera grenar behöver man ju inte lägga tid och pengar på att hålla på och kvala... Detta är mina tankar och åsikter, jag vet att arrangörerna gjorde allt de kunde och tittade på olika lösningar.
Men besikelsen är lika stor i alla fall och jag tycker inte att fler ska behöva drabbas av detta besked framöver.
Sen är det ännu sorgligare att det bara drabbar oss, de andra dagarna kan du ställa upp i både allround och SM-klass men inte på söndagen.

Nästa tråkiga nyhet är att Isa va halt igår när jag skulle ta in henne, kom i trav mot mig och var tydligt halt på vänster fram. Hon har varit lite gallig ända sedan förra helgen, när hon gick maratonet, dock har det funnits i alla fyra benen.
När jag var i stallet idag på morgonen var hon dock ohalt vad jag kunde se, dock är det svårt att titta när man själv springer med hästen. Alla fyra benen var dock väldigt torra och fina idag.
Igår blev det så klart vila och även i lördags på grund av att jag jobbade, även idag blir det vila så får vi se om hon är ohalt i eftermiddag  i så fall får Josefin och hon ta en skritt-tur imorgon. Allt känns lite deppigt nu och motivationen flög sin kos när vi fick beskedet om SM i lördags.

Har dock fått mail angående Nordiska, att vi är välkommna och anmäla oss. Jätte kul och trevligt att folk tror på oss. Dock har vi valt att avstå då det inte har legat i planeringen efter kvarkan då jag trodde chanserna var helt borta. Jag har inte planerat och tränat för detta, sen blir det även en stor ekonomiks fråga och jag väljer att spara pengarna så det förhoppningsvis går att köpa en gigg till nästa säsong...

På onsdag ska jag tömköra Dockan så hon börjar komma igång lite smått. Ska bli så spännande och kul och just nu i det mörka är det hon och Wella som är mina ljusglimtar.
I eftermiddag ska jag även stifta bekantskap med en ny New Forest, vi ska börja tömköra så smått och sedan om allt går enligt planen köra in honom. Så lite ljusglimtar finns det, håll nu alla tummar ni har att det var något ytterst tillfälligt med Isa.

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: Christina

Förstår att du är besviken Mikaela! Tråkigt när man planerat och tränat och inte kan genomföra det man tänkt sig.

Håller tummarna att Isa blir ohalt och att det "bara " var tillfälligt!

Kram/C

2011-06-14 @ 10:45:50
URL: http://stuterirubin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0