Vaggeryd

Så har man då genomlidit denna dag också och utgången blev mer positiv än vad jag hade vågat hoppas på. Vi hade fått tid i Vaggeryd halv tio så jag och Andreas var i stallet halv åtta, släppte ut de andra hästarna och tog in Dockan och Wella, stackars lilla Wella frös så hon skakade...
Sedan bar det av och jag kan säga att det var torrt i halsen och darrigt på benen. Vi fick springa med henne och longera och man såg en hälta på vänster fram, sedan böjdes hon på båda fram vilket idag inte förvärrade saken nämnvärt vilket var väldigt skönt. Så började då letandet efter att lokalisera hältan, bedövade hovleden och hon blev mycket bättre men inte helt hundra... Bedövade kotan och därefter senskidor och fästen i kotan, inte heller här någon förbättring. Vilket var bra enligt veterinären för det är svårare att läka ut. Sen tog vi röntgen bilder på frambenen och de var helt klockrena, inga fel där, skönt!
Så det blev behandling i hov- och knäled och återbesök om två veckor. Då ska vi beroende på hur det har blivit ta oss ett "snack" om vad vi ska göra med henne, tävla på hög nivå, gå lugnare och eventuellt betäcka... Vi får se helt enkelt! Men veterinären var positiv eftersom hon visar så lite så är det i ett tidigt stadium.

Så nu gäller boxvila fre-lör, sedan ut i liten hage 10*10m och skritt för hand 20 min per dag... Dock får vi se hur det fungerar med hagen, hon är ju inte "världsbäst" på att hålla sig lugn och var det så att hon stimmade runt var det bättre att hon var inne.
Har precis varit ute hos henne och gosat, gett medicin och mockat. Andreas är och dömmer fotboll och jag borde ta tag i lägenheten som ser ut som ett bombnedslag.

Josefin kom till stallet när vi kom hem från Vaggeryd och då blev det en kort liten promenad med Wella och Dockan, man kan inte annat än att älska Wella hon är så klok och lättlärd. Gått i grimma två gånger och gör det som hon inte gjort annat i sitt liv. Min lilla hjärte häst...

Nä nu är det bäst att ta tag i diskberget, tyvärr är det väl ingen annan som gör det åt mig ;0) 

Kram
Mikaela 

Kommentarer
Postat av: Fröfjord

Hej på er! Hoppas att allt går bra med Isa, håller ett öga på er. Lycka till med vila och återhämtning.

2011-06-23 @ 22:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0