25 mars

Just nu är inte motivationen på topp, allt känns så tråkigt och omotiverat!
Men man får försöka hålla modet uppe, än så länge har iaf mina hästar klarat sig ifrån smittan!
Vi tar tempen på dem varje dag och den ligger där den ska, jag vet att detta borde vara en stor glädje källa men denna glädje grusas av planerna som förmodligen gick i stöpet. Har inte släppt hoppet helt ännu... Kanske kan vi få åka till NM:et med en "hopphäst" iaf!
Angående SM och mina allround planer får vi se, jag har tur för kvalen i vår förening ligger sent... Nog med gnäll nu tar vi lite positiva tag!

I tisdags klättrade Josefin Isa, jag fick rapport om en mycket pigg häst som glatt jobbade på i de branta backarna. Detta tyder på att hon börjar komma i bra form, jag trodde faktiskt att hon skulle vara lite matt efter dressyren i måndags men det verkade de inte som hon hade någon känsla av!
Josefin var i Ullared i onsdags och snäll som hon är frågade hon om jag behövde något, jag har inget "mellantäcke" till Isa ute dvs ett fodrat regntäcke!
Men nu har Isa ett snyggt rutigt täcke, tänkte jag skulle ta kort på henne ikväll så får ni se. Känns som det börjar bli lite varmt med tjocka fodrade täcken ute, men jag är lite skrockfull så de får nog hänga framme ett tag till ifall det blir kallt.

Eftersom vi skulle tävlat i helgen hade jag planerat in att Isa skulle vila både igår och i onsdags så vi höll oss till denna planen, ibland tror jag det är skönt för dem att få några vilodagar på raken så musklerna får en chans att återhämta sig.
Idag däremot ska vi röra på oss lite grann, hur har jag inte riktigt bestämt ännu, från början hade jag tänkt dressyr och öva på sakerna vi fick i hemläxa av Karin men det suger i "rida ut" tarmen så vi får se.


Isa på SM 2010.

Kram
Mikaela <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0