Bättringsvägen

Det verkar som det går åt rätt håll med Isas sår i alla fall, jag hade turen att träffa veterinären i stallet igår. Nu fortsätter vi lokal behandling med penecellin salva i 3-4 dagar eftersom hon verkade ha svarat så bra på det, alltid skönt att slippa behandla hela hästen med antiinfammatoriskt.
Igår eftermiddag va hon helt ren i skritten, nickade fortfarande lite i traven, idag syntes ingenting i varken skritt eller trav och nästan all svullnad är borta, hon är dock fortfarande öm på såret, vilket är förståligt.
Så imorgon tänkte jag faktiskt ta sovmorgon, efter att ha haft klockan på 6 nu fyra mornar i rad! För att åka och titta till henne innan de släpps ut...

Elin var med i stallet igår och vi gav Isa en lång och skön rykt, hon fick även en "omgång" med sin ny inköpta "massage/skrubbvante" detta njöt hon av i fulla drag, underläppen rörde sig hela tiden. Denna blåa plastiga sak inhandlades igår på Charlies och även två "Wet-rap" bandage och en Kingsland halsduk åt mig, Isa verkade ju uppskatta massageborsten och jag älskar halsduken, bandagen hoppas vi att vi slipper andvända, i alla fall till skadade ben kan i så fall tänka mig att tejpa kindkedjor osv med dem, det är ett helt ok andvändningsområde.

Idag var Josefin en räddande ängel och ryckte ut och gav hästarna lunch när det var kaos på jobbet, vilken klippa! Är så otroligt glad att jag har hjälp av henne.
Imorgon ska vi nog ge oss ut på en skritt tur om nu såret fortsätter hålla sig så här fint, vilket vi verkligen får hålla tummarna för.
Nu börjar min rast närma sig sitt slut och det är dax för sista rycket på jobbet!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0