Besviken

Igår var jag så fruktansvärt besviken!!! Jag skulle tränat dressyr på eftermiddagen men det blev inställt för att vi var för få deltagare, jag som hade sett fram emot det så mycket.
Stackars Andreas som va hemma och pluggade fick höra allt mitt gnäll, idag har jag i alla fall bokat in en ny lektion, fast detta blir hemma hos henne istället så nu håller vi tummar och tår att det äntligen går att genomföra. Men med min otur blir det väl snöstorm på måndag, suck!
Jag ska bara försöka hitta någon som kan följa med mig, tycker inte om att åka helt själv ifall något händer! Någon som är ledig på måndag förmiddag?!?

Så igår blev det en tur ute i skogen, hade först tänkt rida dressyr i ridhuset men sen tänkte jag om och insåg att med min besvikeles över lektionens uteblivande var det nog bättre att ge sig ut i skogen. Jag hade en hel taggad häst som hoppade och for och var överallt och ingenstans... Energi till tusen!
Hade tänkt dressyr i skogen men på den nivån Isa var igår så fick man mer hålla sig vän med henne och försöka få henne att inse att det inte var farligt med fläckar utan snö, vatten osv, det mesta var livsfarligt om man frågade henne.
Idag ska vi dock försöka vara lite ordentliga och få till lite dressyrkörning i ridhuset, på söndag har Andreas lovat att följa med så att man har någon på marken som kan påpeka förtjänster och brister.

För två veckor sedan köpte jag ju nya ridskor, har aldrig haft skönare skor, varken när man rider eller i stallet dessa känns nästan som man flyger fram stötdämpning är underbar och känslan när man rider är att man kommer väldigt nära hästen. Sen var priset där efter men inte heller helt hutlöst, vad jag har hört av dem som har denna modellen är att de håller väldigt länge, då är de ju värda sitt pris!
Den modellen som jag köpte heter Ariat Heritage Zip, jag kan varmt rekommendera dessa skor om det är någon som är på sko jakt.

Nä nu ska jag fixa lite fika för snart får jag besök, en kompis kommer förbi med sin lilla bebis osm jag ännu inte har träffat, ska bli så kul att träffa dem!

Kram
Mikaela <3

Kommentarer
Postat av: josephine - Tävla om länkning på bloggen!

Sv: Jaa dem köpte my till lilla dockan när vi skulle ut o tävla :D Njaa inte så där jätte mycket men lite blev det !



Å sötdockan blev lite laddad där !:)

2011-03-16 @ 21:45:47
URL: http://josephinetjernlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0